Waarom is een begrenzer niet legaal?

In dat artikel word idd over krukas KW's gepraat. Tis toegestaan om 0.45 KW aan je achterband te hebben. Supervaag allemaal, want van 4 krukas KW's naar 0.45 wiel KW moet je wel een held in anti-tuning zijn :s :s :s...

Maar het schijnt te maken te hebben met de toelating van quads op de openbare weg => deze hebben meer vermogen nodig om 45 km/u te rijden. Omdat zij onder bromfietsen vallen, mag de scuta ook meer vermogen hebben, dus wordt het aantal krukas KW's opgepept in de wetboeken terwijl de achterband KW's hetzelfde blijven :(.

KW's zijn trouwens technisch gezien niet bepalend voor je snelheid, iets wat de blauwe brigade dus wel doet. Technische uitleg moet je maar bij koos ikwerkindetuninghoos vragen, want das een teringlang verhaal, dus errug leuk bij een bezwaarschrift ;)
 
Een prop kan je er toch ook zo uitzagen? Zolang er geen aan/uit schakelaar op zit is het naar mijn mening geen probleem. Maar wie kan dat schelen: dat ding slopen ze eraf en geven je een boete. Je kan lullen wat je wil maar dat interesseert ze niks. Je kunt je er wel boos over maken maar dan blijf je aan de gang in Nederland.
 
nou een vriend van me had ook een begrenzde cdi dus standaard maar hij kreeg na technisch onderzoek gewoon een bekeuring want het is eigenlijk oplichting ofzo maarja die lijers moeten toch ergens hun geld vandaan halen
 
Originally posted by Kuit@NRG
nou een vriend van me had ook een begrenzde cdi dus standaard maar hij kreeg na technisch onderzoek gewoon een bekeuring want het is eigenlijk oplichting ofzo maarja die lijers moeten toch ergens hun geld vandaan halen

dan is die vriend van je dom als die de boete heeft betaald.
voor originele begrenzers mogen ze je geen boete geven, doen ze het toch-> bezwaarschrift indienen/voor laten komen.
dit win je geheid.
 
hardstyler_666 said:
Jahh dus die van begrenzer.nl mag wel.

Zolang zij niet kunnen bewijzen dat jij op het moment van controller in staat was om hem aan te zetten kunnen ze je niks maken.

had ook zo een kerel aan de lijn van begrenzer.nl (tijdje geleden)

die man begint alles uit tel leggen een heel verhaal enz..hoe het werkte enz..

maar hij vertelde ook van dat het niet verboden is om een begrenzer in je scooter te hebben

en dat hun niet kunnen aantonen dat hij aan of uit staat of zoiets dergelijks (is lang geleden dat ik die gozer aan de lijn had). weet ook niet meer hoe het in elkaar zit
 
dat is dikke bull, want dat kunnen ze wel aantonen als ze doodleuk een koptelefoon stekkertje erin doen.

wouten zijn mensen, mensen kunnen erg dom zijn, maar niet zo dom om zich af te vragen waar een koptelefoon stekkertje naar toe gaat als er geen discman o.i.d in de scooter zit. :|

oh leuk, hij zit op het signaal draad, naja laten we dan eventjes dat draad eraf halen en kijken wat die doet op de rollerbank, zeg jeemienee, hij doet opeens 2kw. +ralf+

zolang de brommer bestaat, zo lang zijn er al problemen met de overheid, brommers gaan te traag, jongeren voeren hem op, agenten zijn er om geld in het laatje te brengen want het zou zeker wel 2 doden schelen als iedereen netjes met 45km dood word gereden nadat een gassie van 18 jaar in zijn net bij elkaar geschraapte schroot crx je inhaald maar er komt een tegenligger.

begrenzers zijn niet legaal, opvoeren ook niet, end of story, al probeerde ik ook altijd manieren te vinden om toch opgevoerd rond te rijden, naja tijdje later als je erop terug denkt dan moet je maar zo denken, gelukkig heb ik nog een jaar opgevoerd rond kunnen rijden, totdat je gepakt werd en dan is het over. op naar een motor :p
 
een bergrenzer is wel legaal, zolang hij maar niet aan/uitschakelbaar is, een scoot zit immers vol begrenzers.
wat voor begrenzer er gebruikt moet worden staat nergens in de regels, alleen de scoot mag de construktiesnelheid niet overtreden, en dat word door middel van een of meerdere begrenzers gerealizeerd.
een begrenzer van begrenzer.nl mag dus niet die is aan/uit schakelbaar.
maar als je bv een vaste condensator tussen de cdidraad zou solderen mogen ze je geen bon geven.
 
wildgirl said:
een bergrenzer is wel legaal, zolang hij maar niet aan/uitschakelbaar is, een scoot zit immers vol begrenzers.
wat voor begrenzer er gebruikt moet worden staat nergens in de regels, alleen de scoot mag de construktiesnelheid niet overtreden, en dat word door middel van een of meerdere begrenzers gerealizeerd.
een begrenzer van begrenzer.nl mag dus niet die is aan/uit schakelbaar.
maar als je bv een vaste condensator tussen de cdidraad zou solderen mogen ze je geen bon geven.

dat is nog steeds dikke bull wat je hier loopt te verkondigen.... {! als je een koptelefoon stekkertje erin doen dan is de begrenzer uit, trek je het stekkertje eruit dan staat ie aan. dit is nog steeds schakelbaar. Jullie luisteren allemaal teveel naar die sprookjes van die gast van begrenzer.nl
 
komen we weer met dat verhaal uit 1997 hierboven dies ook al niet 300x langs gekomen maarja je mag gewoon niet meer kilowat hebben als wat hun zeggen EN niet harder als 45 kunnen
 
ModKid said:
dat is nog steeds dikke bull wat je hier loopt te verkondigen.... {! als je een koptelefoon stekkertje erin doen dan is de begrenzer uit, trek je het stekkertje eruit dan staat ie aan. dit is nog steeds schakelbaar. Jullie luisteren allemaal teveel naar die sprookjes van die gast van begrenzer.nl

leer jij eens lezen eerst, er staat dacht ik duidelijk dat een begrenzer van begrenzer.nl NIET mag. juist omdat die door middel van een plug aan/uit schaklbaar is. ik heb het over een vaste condensator die tussen je draad gesoldeerd zit, dat is bv een begrenzer die wel toegestaan is omdat hij niet aan/uit schakelbaar is.
 
Idd, wildgirl heeft gelijk. Om een antwoord te geven op de topictitel: een begrenzer is NIET legaal zodra je 'm met gemak uit kunt zetten.. tot hoeverre dit 'gemak' gaat is niet echt te zeggen, maar eentje met schakelaar mag dus niet. Een weerstand tussen je CDI draad solderen mag weer wel dus.. maar wat heb je daaraan? Dan beter varioring.

ModKid mag eens leren lezen... want je zegt precies hetzelfde als wildgirl. :rolleyes:
 
Zoals ik net begreep met lezen moet je dus op dat moment niet in staat je begrenzer aan te zetten. Nou als je je motor ff afzet en dan vragen ze of je hem weer aanzet sta bij sommige begrenzers je begrenzer ook aan. Jij heb niks fout gedaan dan alleen je scooter aan te zetten.

Maarjah ook niet slim he een gefokte scooter op 45km/h te zetten. Dikke toeren en dan nog zo traag gaan. :x zet hem dan op 1.5 / 1.7 kw en leer leven met de boete ;) beter dan da je je scooter kwijt bent
 
DJaex said:
Zoals ik net begreep met lezen moet je dus op dat moment niet in staat je begrenzer aan te zetten. Nou als je je motor ff afzet en dan vragen ze of je hem weer aanzet sta bij sommige begrenzers je begrenzer ook aan. Jij heb niks fout gedaan dan alleen je scooter aan te zetten.

Maarjah ook niet slim he een gefokte scooter op 45km/h te zetten. Dikke toeren en dan nog zo traag gaan. :x zet hem dan op 1.5 / 1.7 kw en leer leven met de boete ;) beter dan da je je scooter kwijt bent

Die begrenzer zet je toch aan door je scooter aan en uit te zetten? Je kan 'm namelijk ook weer uitzetten (rem-morsecode bijv).. dus, wat hebben we geleerd? :rolleyes: Schakelbaar mag niet, als je er zelf niks aan kan veranderen mag het wel.
 
illusi0n said:
Die begrenzer zet je toch aan door je scooter aan en uit te zetten? Je kan 'm namelijk ook weer uitzetten (rem-morsecode bijv).. dus, wat hebben we geleerd? :rolleyes: Schakelbaar mag niet, als je er zelf niks aan kan veranderen mag het wel.

Ja dan ist geen begrenser meer :L

Dan rij je std we hebben het hier over begrensers die je aan zet als je op de bank moet en uit als je normaal wil rijde :L
 
Back
Top