Waarmee moet je een boutverwijderaar gebruiken?

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Weet iemand misschien waarmee je die boutverwijderaar dingen moet gebruiken?? (wat er achterop moet)

51010.jpg


Heb je daar die tool voor nodig die je ook gebruikt om draad mee te snijden. (tappenset)


Industore_Draadsnijden_Torax_Verstelbaar_Wringijzer_aluminium-zink_spangereedschap_81900.png
 
Advertisement - register to remove this

Eurokit, jouw eigen suggestie is een juiste. Het draadeind wat je eruit wilt draaien (zonder kop dus..) dien je voor te boren. Dan deze Engelse tab erin, dan wil je controle en kalmte en geen boormachinesnelheden, dan lubbert ie alleen maar het pijnlijk zelfgeboorde gaatje ruim.
Het vervelende is vaak dat wanneer een boutkop is afgebroken, het draad ook echt vast zit, een linkse tab heeft mij weinig geholpen, even een grote temperatuurswisseling van te voren erop los laten?
Groet,
 
Last edited:
@eurokit je zal inderdaad gebruik moeten maken van eerst een tapset. Die tapjes zijn geen draadtappers. Dik van onder en loopt dun toe.

wat ik je kan meegeven (zo die ik het zelf) is als je bijvoorbeeld m6 in je carterkap hebt, de afgebroken draad, als die nog zichtbaar is, wegslijpen/platslijpen.

Dan met een staal boor zeg maar 2mm inboren.
Dan met een 3mm
Dan met een 4 mm en daar hou ik het bij.

Op deze manier houd je nog 2mm "vlees" over. T.o.v een M6.

Tap nu eerst met de kleinste die erin past, de draad.
Enz. Enz. Tot je een mooi m4 draadgat hebt.

En als je de tijd hebt...Ik deed na het tappen een flinke dot 2k lijmkit onder in het gat een draaide daar een bijvoorbeeld m4 schroef in.

Nacht laten uitharden en de volgende dag met een m4 dopje langzaam beginnen te draaien om de kapotte draad/schroef te verwijderen.

Maar wil je het volgens het boek doen dan heb je draad tappen nodig.

Misschien heb je hier wat aan.
 
gewoon in de boormachine vast klemmen en gaan ;p

Denk dat dat te snel gaat en de kans dat de tool breekt of voorwerp breekt groot is.



Werkt deze tool wel als de bout van tevoren al muurvast in het carter zit. (kan zijn dat hij met ijzer vreten vast is komen zitten)

Kan die wel eruit proberen te halen.. Maar vraag me af of dat ik niet beter af ben met de bouten uitboren en een nieuwe tap erin draaien..

Het gaat overigens om de uitlaat ophangen van een piaggio 4takt 2 valve motorblok.. Ik had de optie om de scooter naar een andere dealer te brengen. Alleen meneer dacht hem even snel uit te willen gaan boren op de hand. Dus je raad het al het gat gaat dan nooit meer recht erin. Plus ik wil al helemaal geen goedkopere helicoils erin hebben.

Heb wel een tool proberen te vinden om recht te kunnen boren zoals een centrerende schaarnier boor.. (vermoed dat deze niet in m8 te krijgen is.

Dus ik ben naar enige zoeken achter dat ik beter een boor busje kan gebruiken en daarmee het center bepalen. Heb dan alleen nog hss-co boren nodig.
 
Last edited:
Back
Top