Waar zit lichtspoel? Accu laadt niet

ThaDemon

Well-Known Member
Ik heb al een lange tijd me Peugeot Vivacity, maar mijn accu heeft nog nooit opgeladen tijdens het rijden..

Leuke is dat ik al een nieuwe spanningsregelaar erin heb zitten en deze dus in orde is.

Ik laad mijn accu al enige tijd op met een adaptertje, maar dat is alsnog irritant.

Ik zag wel dat een draadje die naar mijn spanningsregelaar ging vrij los zat.. deze heb ik weer goed verbonden, maar opladen doet hij nog steeds niet.
Er moet dus ergens een draadbreuk zijn.. Dus ik zoek de lichtspoel en misschien dat daar een draadje ook niet fijn zit..

Mijn verlichting doet het wel gewoon goed.
Spanning meten geeft gewoon iets meer dan 12V aan, maar stijgt niet naarmate ik gas geef.

Is er misschien een andere manier, dat ik bijvoorbeeld een draadje wat ook naar mijn verlichting gaat (vanaf de spanningsregelaar ofzo) ook naar mijn accu kan verbinden dat ie ook oplaad of werkt dat niet?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

heb je niet iemand in de buurt die een accu heeft die wel goed is?

want een scooter laadt de accu niet op maar laad bij , als je accu slecht is laadt ie niet genoeg bij en verliest ie tevel , zet je m dan aan de lader dan wil het wel even meestal.

dus het makkelijkste is even een andere accu te proberen voordat je met andere ontsteking etc. gaat klooien, want vaak zit het gewoon in de accu.
 
mja , gewoon een andere accu erop zetten , je hoeft niks te meten...

ik zeg ook btw niet dat het de accu moet zijn maar meestal is het wel de accu.. dus niet dat we misverstanden krijgen :*
 
Gelijkrichter is spanningsregelaar?
Mijn scooter start wel goed elektrisch, alleen als ik dat blijf doen is me accu na een tijdje leeg, dus ik kick em liever en blijft ie langer vol ;)

20 Juni gaat hij naar de dealer voor complete afstelling, misschien dat hun even een ander accu'tje voor me willen testen. Tot die tijd kijk ik of ik iemand's accu kan lenen om te zien of ie bijlaadt :)

iig bedankt voor de reacties :)
 
Ok... ik heb een accu van een vriend van me in die tussentijd gebruikt.
Ondertussen is hij leeg en me display valt zo uit als ik op de rem trap.
Elektrisch starten heeft ie nu ook opgegeven.
Dus ben zeker dat hij niet echt oplaad.

Wat kan ik nu verder doen dan me eigen accu weer terughalen :)
 
Back
Top