Waar zit het knipperlicht relais op de Peugeot xps 50cc

Advertisement - register to remove this

Ik weet dat Peugeot ze tegenwoordig vaak ingebouwd heeft in het dashboard maar weet niet of dat ook voor jouw model zo is.
Misschien kan iemand anders het met zekerheid zeggen.
 
Ik heb geen schema van de Peugeot XPS, wel heb ik één elektrisch schema gevonden van de Peugeot xp6, een soortgelijke all-road brommer.
Deze heeft geen apart knipperrelais, hier komt de knipperspanning uit de spanningsregelaar zoals bij meerdere Peugeots.
De draad loopt van aansluiting nr5 van de spanningsregelaar, met een oranje draad, naar pin 9 van de connector van je linker handvatschakelaarcluster.

Ik heb geen idee hoeveel zo'n originele spanningsregelaar kost maar mocht deze immens duur zijn en het knippergedeelte defect zijn en het spanningsregelaar gedeelte nog ok, zou je kunnen opteren om een los knipperrelais te monteren.

Let wel, zijn je knipperlichten nog origineel kun je een willekeuring relais nemen, heb je inmiddels je gloeilampjes vervangen door LED's of ben je dit van plan, kun je beter kiezen voor een elektronisch knipperrelais, hiervan wordt de knipperfrequentie met elektronica geregeld en de knipperfrequentie is onafhankelijk van de belasting die er achter hangt.
 
Back
Top