Dat komt omdat er niet zoveel zijn geweest , maar de meesten zijn ook niet zuinig mee om gegaan , daardoor lelijk geworden door gebruik , vallen enz. vaak ook wel versleuteld maar dat zijn wel meer scooters
Nog een probleem bij de dingen , onderdelen waren en zijn duur en doordat ze er niet zoveel waren zijn goeie gebruikte onderdelen ook schaars.
Ik heb dus zelf ook een Area , deze heb ik ooit een keer geruild met een Viper , helaas heb ik dat gedaan maar ik zal er toch wat mee moeten doen , dus maak ik hem netjes klaar. Ik was er al gauw achter dat de vering tamelijk kloten is , nieuw wil wel (heb er verschillende wel afgeleverd nieuw) maar gebruikt worden ze steeds minder , dit heb ik opgelost door een bekende oplossing , SR voorvork erin en ik heb er een RS50 achterschokbreker in gezet , dan is het prima. Dus dat is al 1 reden om geen Area te kopen.
De kappen , deze zijn nauwelijks tot niet meer verkrijgbaar , nieuw is moeilijk en duur , en gebruikt is vaak afgeragt. Ik heb zelf zoveel mogelijk nieuwe kappen weten te scoren maar is nu in een paar jaar tijd , en bij Easyparts.nl hadden ze nog wat (nu intussen al een stuk minder) Wat er nog ligt is er nog maar nieuwe voorraad word uiteraard niet meer aangemaakt. Dit is ook al een goeie reden om geen Area te kopen (de binnenkappen zijn overigens ook vaak verschenen)
Het zadel is ook weer zoiets , deze zijn allemaal gescheurd/kapot , de dekjes die leverbaar zijn van o.a. Extreme zijn niet bepaald mooi en zitten ook niet erg goed , of je moet het dus laten bekleden.
Verder , er zitten veel rare en niet "compatible" onderdelen op , zoals de rempomp en remhendels , stuur, tellers kappen , remklauw voor , remschijf achter (andere boutafstand) , luchtfilter , carburateur enz. motorisch is het vrijwel gewoon een Minarelli blok , dat zit verder wel goed.
kortom , je bent met zo'n scooter altijd aangewezen op wat er aangeboden word en wat er nog op voorraad ergens ligt.