Waar is dit voor (stator)

Roy81

Member
Weet iemand waar het met rood omcirkelde gedeelte voor is. Die van mij is geoxideerd, het gedeelte waar hij vast dit met de schroefjes.
IMG_20220521_162828.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Dit is de pickup, op je vliegwiel zit een verdikking aan de buitenkant en deze pickup die krijgt een signaal elke keer als die verdikking langskomt, zo ontsteekt de brommer op de goede timing. Als deze geoxideerd is met een scotch bride beetje licht opschuren
 
Dit is de pickup, op je vliegwiel zit een verdikking aan de buitenkant en deze pickup die krijgt een signaal elke keer als die verdikking langskomt, zo ontsteekt de brommer op de goede timing. Als deze geoxideerd is met een scotch bride beetje licht opschuren
Kan het zo zijn als die geoxideerd is dat de scooter niet meer vonkt?
 
Kan het zo zijn als die geoxideerd is dat de scooter niet meer vonkt?
Dat zou kunnen.
Je moet die pickupspoel zien als de dirigent voor een orkest of een zangkoor.
De pickupspoel geeft als het ware de maat aan waarmee de cdi een vonk af moet geven.

Is er niemand die de maat aangeeft wordt er niet gespeeld/gezongen.
MAW je cdi krijgt geen commando om voor een vonk te zorgen dus deze doet helemaal niks.
 
Licht opschuren , en inspuiten met Contactspray. ( Ook het nokje op het vliegwiel) , afstellen op 0,4mm, als je geen Voelermaat heb , stop de kaft er tussen van bijv . Mascotte vloeitjes.
 
Dat zou kunnen.
Je moet die pickupspoel zien als de dirigent voor een orkest of een zangkoor.
De pickupspoel geeft als het ware de maat aan waarmee de cdi een vonk af moet geven.

Is er niemand die de maat aangeeft wordt er niet gespeeld/gezongen.
MAW je cdi krijgt geen commando om voor een vonk te zorgen dus deze doet helemaal niks.
Deze heb ik nog nooit gehoord, erg netjes en duidelijk verwoord zo!

Beide Sparky en Brute-Force hebben helemaal gelijk. Let wel op dat dit niet het enigste probleem zou kunnen zijn van een niet vonkende bougie.. er kunnen nog een goed aantal andere dingen aan de hand zijn.
 
Hierbij even een snelle update. Vliegwiel en stator verwijderd. Is de stator nog te redden? En hoe krijg ik de aanslag weg wat op het blok zit. Ee heeft dus koelvloeistof gelekt waardoor het er nu zo uitziet. Bedankt alvast weer voor de tips
IMG_20220522_100212.jpgIMG_20220522_100225.jpg
 
Ik zou het gewoon proberen en beginnen met een oude tandenborstel alles schoon te borstelen en roest eventueel voorzichtig verwijderen met een koperen borsteltje of wat schuurpapier.
Vooral goed schoonmaken bij de bevestigingspunten van de pickup-spoel op het carter en rond de bevestiginsgaatjes van het pickup-spoelbeugeltje.
Want deze bevestiging tegen het blok is de massa van deze spoel en moet dus goed contact maken.
Dan bij bevestiging van de pickupspoel deze zo kort mogelijk tov het nokje op het vliegwiel vastdraaien maar zonder dat de kern vande spoel het nokje raakt.
Eventueel op het beugeltje een heel klein beetje WD40 spuiten zodat er een heel dun laagje WD40 het metaalbeschermt tegen roest/oxide vorming.
 
Back
Top