Waar gaat de vacuumslang vanaf de benzinekraan heen?

Peugeot-Zenith-Rider

Ride along the road
Hallo forumleden,

Was de laatste tijd weer flink bezig geweest met sleutelen aan mijn Gilera DNA. Allereerst de bedrading nagecheckt en de cockpit aangesloten.
De CDI-unit plus bougie vervangen en de scooter vonkt nu wel weer dat scheelt weer en ben dus wel wat vooruit gegaan met het beunen.
Nu was ik alle slangen aan het nalopen en stuitte ik op een "niet" aangesloten slangetje vanaf de benzinekraan naar de ? toe.
Waarschijnlijk is het de vacuumslang, want de ene is de benzine inlaat slang en de ander de benzine uitlaat slang. Corrigeer mij als ik het mis heb...
Mijn vraag aan jullie is waar ik deze slang op moet aansluiten want zoveel know-how heb ik niet over de vacuum-werking van deze Gilera DNA.
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt een vacuum aansluiting en een brandstof aansluiting op de carburateur zitten. Welke heb je wel/niet er op zitten?

Er is geen benzine uitlaat slang ;)
 
Sorry, had het verkeerd geformuleerd, bedoel vanaf de benzinetank via de benzinekraan eigenlijk. :oops:
Op de carburateur heb ik beide slangen wel aangesloten die in verbinding staan met de benzine/olie mengkamer.
Heb dus twee slangen op aangesloten zie foto hieronder:

benzinepomp_nrg_power_dna_204561_1.jpg
Dus de benzine-inlaat slang, de bezine-uitlaat slang die dus naar de benzine/olie mengkamer loopt en dan heb ik nog één slang over met
daaraan een hoekstukje die ik ergens in moet stoppen maar waar o waar dan?
 
er zijn twee mogelijkheden, welke bij jouw scooter van toepassing is weet ik niet.
De andere zijde van de vacuumslang zit:

1. op een nippel op het spruitstuk.

of

2. op een aansluiting op je carburateur
 
Alle piaggios, en derbi scooters gebruiken hetzelfde systeem voor die benzine pomp.. Kijk even voor een exploded view op easyparts.nl

Daar staat heel duidelijk waar waar op moet zitten.

Volgens mij tekening:

Gaat op de 1 van de linker de benzintank.

https://www.easyparts.nl/showdrawin...7796-m25847-s25849-d190907/Supply-System.html Tekening is van de new-fly maar de aansluiting is het zelfde.

Rechts boven gaat naar de carburateur..

Rechts onder gaat op de vacuum.


Dat zwarte ding is overigens een benzine vacuum pomp (goedkoper alternatief voor een gemoteriseerde verse (die heb je alleen nog bij injectie)
 
Heb voor het gemakkelijke even een foto gemaakt met daarop twee mogelijke aansluitingen :rolleyes:
Met de oranje pijlen die wijzen op het membraam... In principe past die wel in de rechter pijl aangegeven gat, maar zit wel
wat speling in dan.

Membraam.jpg

Hopelijk wordt het nu ietwat duidelijker waar de slang vanaf de benzinekraan heen gaat. Beide die aangesloten zijn op de

mengkamer en carburateur zijn inmiddels al aangesloten ;)
 
ik heb een vraagje want bij mij zit onder het spruitstuk een nippel maar daar zit geen slangetje op aangesloten en daardoor komt er waarschijnlijk geen bezine in de cilinder en blijft de bougi droog heeft iemand een idee welk slangetje daar op moet
 
Het vacuumslangetje van je vacuumkraantje natuurlijk en als deze eventueel reeds aangesloten zit op de carburateur, deze nippel afdoppen anders trekt het blok daar veel valse lucht waardoor je kraantje ook niet opent.
 
Het vacuumslangetje van je vacuumkraantje natuurlijk en als deze eventueel reeds aangesloten zit op de carburateur, deze nippel afdoppen anders trekt het blok daar veel valse lucht waardoor je kraantje ook niet opent.
jah ik snap dat dat het vacuum slangetje naar toe moet maar ik kan die niet vinden zit die op mijn bezine toevoer?
 
Back
Top