Waar een steunbok kopen

G-DUB

Well-Known Member
Hallo,

Ik wou graag een bok kopen waarmee ik mijn scooters mee kan optillen, zo'n standaard zeg maar dat je achterwiel omhoog gaat, ik heb wel wat van die steunen gevonden maar dat is alleen voor schakelbrommers, wie heeft er nog mooie adresjes?
 
Advertisement - register to remove this

Bij nader onderzoek zie ik dat je altijd een soort ophangbeugel achter je carter moet plaatsen, dit gaat niet werken bij mij, doordat ik vaak verschillende scooters heb ter reparatie.

Misschien is een scooter lift een betere optie
 
Koop er 1 van Stage6. Krijg je een bus voor die je op de onderste bout van de schokdemperbevestiging plaatst, voor Mina, Peugeot, en Pia...
 
Hij heeft vaak verschillende scooters om te repareren, lijkt me niet super handig om dan telkens die bus erop te schroeven. Wat ik zelf heb voor mijn racer is een ingekorte cross bok, die schuif je dus midden onder de scooter, en dan lift je hem zo omhoog.
 
Maar jouw racer heeft geen onderbok/jiffy, die zit dan geweldig in de weg. Bus erop zetten is echt 2 minuten weg, doe het zelf ook altijd.
 
koop je een hefbrug , 10 keer zo makkelijk ,en kun je later ook nog je rug gebruiken ;)

en je knieen..

en je ziet stukken beter wat je doet , en doet het ook stukken sneller gewoon...

en kosten maar zo'n 250 euro...

Ik heb m al 10 jaar ,dus het kan zeker wel uit..
 
idd. ik heb vaak verschillende scooters waar ik vaak aan sleutel.

Een werkbrug heb ik ook over na zitten te denken maar ik zit echt met ruimte gebrek, de schuur waar ik nu altijd in sleutel is redelijk klein dus wil ik graag ruimte besparen.

Heeft iemand misschien een foto van die Stage 6 standaard met die speciale bus die je op de onderste bout doet van de vering???? die klinkt misschien wel als een oplossing voor mij. dat het een paar minuten werk is vindt ik geen probleem.

@ flipschulkes, kan je misschien wat uitleg geven of eventueel een foto wat je bedoelt met die cross bok?????
De meeste scooters waar ik aan werk ontbreekt toch de middenbok dus misschien is dit ook wel een geweldige oplossing.

Tot zover bedankt mensen
 
10yglcn.jpg
 
Nergens :p Zijn niet meer op voorraad bij de importeur, en bij Stage 6 weet je maar nooit hoe lang het gaat duren tot ze weer voorradig zijn. Ik zit er zelf ook op te wachten :)
 
meen je niet, dat is jammer. is er eindelijk een standaard die mij aanstaat verkopen ze hem niet meer, iemand een idee wanneer ze weer voorradig zijn
 
Je hebt ook nog andere, die zijn nog makkelijker bevestigen, namelijk op de boutjes van de carterkap, alleen weet ik niet waar je die kunt kopen.

Ze gaan weg onder de naam ''Euroscooters paddock'' geloof ik. Maar op hun eigen site kan ik ze niet vinden.

Wellicht dat je 2e hands wat kunt vinden ?
 
Als het goed is heb ik deze week een Paddock van stage 6 ik ben hier erg benieuwd na en zal er hopelijk een boel plezier van hebben. iedereen bedankt voor de info
 
Back
Top