Waar benzinekraantje afsluiten?

Barman56

Well-Known Member
Ik wou vanmiddag me vlotterbakje eraf halen, maar zag toen dat waneer ik hem loshaalde begon te lekken en dus eraan dacht om me benzinetoevoer naar cabr. af te sluiten. Ik heb me vlotterbakje er nu wel weer op gezet, 2x al maar op 1 of andere manier zit hij er steeds niet recht op en blijft ie een heel klein beetje aan de bovenkant lekken omdat ie niet goed aansluit op me cabr. Maar mijn vraag is dus waar kan ik de benzine afsluiten, ik zat niets zitten van benzineskraantje ofzo:s (het gaat trouwens om een standaart firefox..met 12mm cabr. van dellorthe.)
 
Advertisement - register to remove this

op een firefox zit een vacuumkraan , deze kan lek gaan ,heel veel scooters hebben hier last van ,opzich maakt het niks uit maar het is lastig als je de carburateur los wilt hebben , als ik alleen de vlotterbak eronder weg pak en dus de carb in het spruitstuk laat zitten haal ik meestal de vlotter los met een doekje eronder , dan lekt ie wel wat ,dan haal ik snel de bak eraf en stop het doek onder de vlotter zodat deze afdicht , zo lekt ie geen benzine meer en kunt je de sproeiers eruit draaien.

andere manier is de benzineslang dichtknijpen , dit kan met een tang .

nog een manier is de vacuumslang eraf pakken en met lucht erin blazen , zo stopt ie meestal ook meteen met lekken maar doet het wel gewoon weer daarna. alleen zal de volgende keer de vacuumkraan gewoon weer doorlekken.

als je er echt vanaf wilt zal er een nieuwe vacuumkraan op moeten ,mja voor die enkele keer dat ie los moet ;)
 
Dit is dus echt de laatste keer dat ik zelf aan me scooter ga lopen klooien:p ik ga me sproeier dus neit vervangen ofzo, het is nu gewoon bedoeling dat me vlotterbakje er weer goed opkomt. Hoe kan het trouwens dat ie blijft lekken..terwijl ik hem alleen maar ff losheb geschroeft. heb het nu al aantal keer geprobeerd maar je blijft benzine ertussen zien ontsnappen. Dus hoe zit dat dan precies bij een vacuumkraan? In principe zou die hem dus vanzelf moeten afsluiten? Maar waar zit die vacuumslang precies, omdat ik alleen mijn onderkap eraf heb kon ik de hele bezinekraan niet vinden:S Heb je toevallig een foto waar je vacuumslang ziet? zodat ik weet welke ik moet afsluiten..
 
je vacuumkraan zit bij firefix vlak boven de carburateur ergens , een vacuumkraan werkt normaal pas als de vacuumslang zuigt , maar vacuumkranen gaan nogal eens lek en lekken door , op zich geen probleem..
 
En als je bakje erop schroeft ff zorgen dat die goed rechtkomt. En dus niet 1 kant strak aan draaien en dan de andere, maar ff beetje om en om:) Anders trekt die schuin en kan die ertussen door gaan lekken.
 
Ja met dat probleem zit ik nu dus, zal als ik tijd heb nog eens eraf draaien en proberen zo recht mogelijk erop te draaien:) Maar ik weet nou nog steeds niet precies wat een vacuumkraan is, is het gewoon een schroefje wat je moet losdraaien ofzo:S
 
vacuumkraan is gewoon een automatische benzine kraan , zodra de motor draait word via een slangetje de vacuumkraan opengetrokken..

je hebt er dus niks mee te maken , maar omdat die van jou doorstroom betekent het dat ie niet meer stopt met benzine geven ,en dat is niet erg maar alleen vervelend als je de boel los wilt hebben ..
 
Back
Top