VST sprintframe 80cc

Dat eerste ding van je, vond ik redelijk beun, maar dit ziet er wel leuk uit!

Wel leuk dat je een simonini cilinder pakt, je freeswerk/carter ziet er ook netjes uit, succes met je project!
 
Doel 22,5 Pak dan een speed? Ben toch wel benieuwd wat die simonini cil gaat presteren (waarschijnlijk voor jou ook de reden om hem te testen/ te verkiezen boven een speed). Ik kijk uit naar je frame. Dat het een beetje degelijk mag zijn, Zoveel Frot-frames tegenwoordig :X

succes iig!
 
reden voor de simo kit is idd om te kijken wat zoown setje nouw eigenlijk doet. doel 22.5 idd ja, ik ben niet zo iemand die gelijk 30pk verwacht :D

reden voor gebruikte overange is dat er genoeg jonge setjes te krijgen zijn.
waarom zou ik dan en nieuwe set kopen?

idd er vallen 2 schroefgaten weg. dit vind ik zelf ook een probleem.
ik zat eraan te denken een papieren carterpakking te snijden en te kijken of het dan lekt. iemand een idee hierover??

betreft het hemd. de zuiger steekt in odp net zover uit als een speed dus daar maak ik me absoluut geen zorgen over. mijn evo komt de zuiger zelfs verder vrij en dit gaat al 1 seizoen goed met 1 zuigertje :)

fluiters zijn niet enorm hoor. foto's ervan komen pas als de cilinder af is.

@ mario: ik zal het in gedachten houden kwa timing. en idd als het heel blijft moet het mogenlijk zijn. jij hebt deze kit ook eens geprobeert dacht ik? die naaide vrij snel? als dit gebeurt komt er zoals gezecht een 2fast. maar ik wil eerst kijken wat ik hier uit kan halen.
 
Vind het grappig dat je ook al met zo'n Simonini kit gaat kloten, alleen ga dan wel voor een overrangesetje waarbij je zo weinig mogelijk te maken krijgt met slip..


Miss makkelijk om je verhaal een keer leesbaar te maken en over te typen? Dat leest stukke fijner:)
 
idd er vallen 2 schroefgaten weg. dit vind ik zelf ook een probleem.
ik zat eraan te denken een papieren carterpakking te snijden en te kijken of het dan lekt. iemand een idee hierover??


Ok, je gaat eerst heel je carter verbouwen en er dan pas overnadenken dat je eigenlijk een probleem hebt 8P
 
is het niet leesbaar dan?
ik wil ook een polini setje. maar zijn nieuw erg duur . zonde geld imo.
ik heb hier een mhr set liggen kan ik mee testen. wie weet heb ik wel te weinig vermogen voor slip :p
 
Ok, je gaat eerst heel je carter verbouwen en er dan pas overnadenken dat je eigenlijk een probleem hebt 8P

het was de bedoeling om die met de pasbus in takt te houden. dit was bijna gelukt:p agja werkt het niet heb ik nog een paar carter setjes en begin ik fijn opnieuw :) maar ik denk dat het met een papier pakking wel dicht zit ;)

komt vast en zeker goed :)
 
leuk projectje, lekkere setup.

had jij me nou die pm gestuurd met de vraag van het excentrische big end?

zoja, pm me even de prijs die jij moest betalen.

maick
 
oplossing voor de carterbouten is als volgt:

bij hetmenbraam zit een verlaging daar heb ik nu een gat in geboort en m6 in getapt :p best voor de hand liggend.
maar nu mis ik er alsnog 1. vandaar dat ik ook een papier pakking ga gebruiken.
hopenlijk is hiermee het probleem verholpen ;)
 
hier dus een foto van het nieuwe bev punt:
2v13u2o.jpg


er word een plaatje gevreest die tussen de verdiepte delen past
afdichting word verzorgt door O-Ringen aan beide kanten van het plaatje.

als het goed is trek ik de carters dan niet raar naar elkaar toe en is het afgedicht.


edit: ost-puch geeft een ander probleem aan. dus heb de oplossing ff verandert :p
 
Last edited:
ben eigenlijk best benieuwd,naar de keus voor het grotere membraam.?
want opzich zie ik hier zelf geen voordelen in.

uiteraard wel leuk om te realiseren.
 
interressante oplossing zo met het bevestigingspunt, maar als ik dat zo beredeneer dan komt dit ook niet goed.Het gedeelte waar de bout komt(verbind met het andere carterdeel) daar zit een paar mm ruimte. Volgens mij komen daar vreemde krachten op te staan, waardoor hij alsnog gaat lekken.
 
ben eigenlijk best benieuwd,naar de keus voor het grotere membraam.?
want opzich zie ik hier zelf geen voordelen in.

uiteraard wel leuk om te realiseren.

omdat een normaal scooter menbraam al klein is voor een 28mm en ik met 32mm wil gaan rijden. en het verschil tussen een vl14 en een s6 v-force wel aardig was werd ik benieuwd naar hoe een cross v-force het dan zou doen.

@OST-puch: oplossing aangepast bedankt voor de tip ;)
 
Back
Top