Vsnaar scooter vervangen en start nu niet meer

BTCriva1901vd

New Member
Ik heb een vraag eergister stond in the middle of nowhere met mijn scooter (BTC riva) toen mijn vsnaar dacht laat ik er mee stoppen, nou goed ik een nieuwe besteld en erop gezet dus ik probeer hem te starten ik hoor de elektrische start maar hij start niet ligt waar ligt dit aan? Echt ik heb geen idee

(Ps is de zelde dikte en afmeting enzo maar toch is de nieuwe iets dikker geen idee wrm?)
 
Advertisement - register to remove this

Eh ze rollen gewoon maar de meter van de accu haat echt helemaal omlaag (alleen als ik elektrische start gebruik start die nu daarom niet misschien omdat de startmotor gewoon niet genoeg stroom krijgt? Hij klinkt ook heel zwak als ik hem wil starten
 
Ik zou de Rollen vervangen , rechts boven ziet er niet fris uit .
Tevens op de vorige foto`s , zie je dat Rollen aan gekoekt zijn , en de Vario ziet er niet schoon / Fris uit.
 
Ga jij de boel gewoon vies terug plaatsen ??
Die ramplaat is zo vies , Scooter heb in geen jaren onderhoud gehad, daarom is de V Snaar waarschijnlijk gebroken.
En een schone gladde Vario ,en schone gladde Rollen, is een Must voor een goed Toeren verloop.
 
Ik heb idd een vario blokkeersleutel en ik hem hem erop gezet de vsnaar linkt nu idd aan de linkerkant een kleine bocht te maken en aan de rechter kant een grote alleen als ik hem nu wil starten gaat me accu echt meter echt helemaal naar benden (alleen als om elektrische start gebruik) komt dat omdat de batterij bijna leeg is? En nog een vraag zijn die rolletjes nog oke? Of is hun leven ook voorbij
Post automatically merged:


En de motor gaat ook niet aan maar ik probeerde hem te starten zonder karter kap en alles ziet eruit alsof het gewoon nomaar zit en werkt alleen denk ok dat de startmotor niet genoeg kracht meer heeft om hem te starten
De startmotor kan gewoon vast zitten door vuil koolborstels kunnen op zijn . ff startmotor eraf halen en de as met de hand draaien, kijken of dit stroef gaat en of koolborstels niet op zijn. ff de massa goed ontroesten. etc
 
Als je hem probeert te straten zonder carterkap , kan het zijn dat de bendix scheef gaat zitten , deze wordt aan de kop gelagerd in het deksel , en daardoor een makkelijke loop van het startmotor tandwiel op de bendix belemmert . Hoe start hij met de carterkap gemonteerd
 
Inderdaad carterkap monteren (desnoods met 4 of 5 boutjes) en proberen.
Maar zou zeker ook eens over een nieuwe accu gaan nadenken.
Kost de hele wereld niet.
Wat rene8128 zegt kan zeker kloppen. Ik had het laatst ook, dat de contacten van de startmotor gecorrodeerd waren.
Even kabels losmaken en scotchbrite langs de contacten. Klein schuurpapiertje door de stekkers.
Scheelt aanmerkelijk.
 
Back
Top