vrijwillig op de rollenbank

TB

Well-Known Member
Vandaag is het dus open dag bij heel veel politiebureau's. Thema is verkeer, dus een rollenbank moet er ook staan leek me. Ik naar het politiebureau, ff gevraagd of me standaard scooter erop mocht. Dat mocht uiteraard. Hij had 0,8 Kw. Dus kost me 6 tientjes als ze me gewoon op de weg aan zullen houden. Was erg benieuwd namelijk naar m'n werkelijke vermogen. Hij loopt namelijk 70 op de teller. Heb er niks aan gedaan namelijk. Nu weet ik tenminste wat ie precies heeft. Niet dat die rollenbank nou zo nauwkeurig is, maar goed. Dus als iemand anders het wil weten, kijk dan ff in de krant en ga het vragen. Mag vast wel. En een bekeuring geven doen ze je vandaag niet.
 
Advertisement - register to remove this

Opgestart door tIM:
kijk, als je wist waar en wanneer ze rollerbank controles zouden houden zouden ze het ons wel heel makkelijk maken he....

en je kan er wel op gaan staan maar echt wijzer wordt je er ook niet van, er klopt namelijk geen moer van.
Maar volgens mij kan je ook gewoon naar het plisie buro gaan er vragen om een vrijwillige test, omdat je bijv. net een nieuwe scooter hebt gekocht en wil weten of je legaal rond rijd ofzo....

cool!!! Dat ga ik doen voordat ik mijn brommer verkoop, ik ben benieuwd hoe ze dan staan te kijken. :0 :r Niet nou, want dan word ik geleik gezocht. :t
 
Volgens mij is het in België allemaal beter geregeld.
ik heb wel eens gehoord dat je tot 45 km per uur geen eens een helm op hoeft en daar boven wel, verder is het vrij om je scooter op te voeren en maakt het niet uit met welke snelheid je rijd en heb ook wel eens gehoord dat met een jongere leeftijd al op een brommer mag rijden, maar ik weet natuurlijk niet of dit allemaal klopt!?!??!?!?!?!?!
 
Ik dacht dat het hetzelfde is als in Nederland, alleen mag je wel een andere uitlaat erop zetten, mits hij evenveel vermogen geeft als een standaard uitlaat. Voorbeeld: Leovinci ZX met prop.
Ik weet dit ook niet allemaal zeker. D8 dat ik ergens gelezen heb.
 
Nou, in België is het dus echt kut geregeld, he. Ik woon dus in Weert, in binnen 15-20 km ben ik in Bels. Daar zit ook een scooterdealer in Hamont.

- scooter kopen is goedkoop.
- hard scooter rijden is duur.

Er stond een keer een Aprilia RS Racing (zo'n schakel), 500km gelopen, ging de schrootpers in omdat 'ie standaard 52 km/u liep, niet gelogen. Als de wouten daar achter je aankomen, is het echt een strijd op leven en dood. Vooral de motorrijdende agenten zijn erg berucht, en hebben nogal een reputatie. Nee, België is echt niet leuk, de Netelenbos-regel geldt daar al jaren!!!

Greetz.
 
Ik woon in Vaals. Daar is het drielandenpunt: 5 minuten rijden ben je in Belgie of in Duitsland. In Belgie mag je ook geen 2e persoon mee nemen op je scoot tot je 18e.
En in duitsland mag je ook van die vette pijpen eronder gooien(met begrenzer). Dan krijg je gewoon een ABE. Dat is een soort keuring die alle onderdelen op je scoot hebben. Dus als je aangehouden wordt moet je voor je terugloop een abe hebben. Een jongen die ik ken had een Polini Funky onder z'n scoot en die mocht je niet hebben in Duitsland (geen ABE dus). Heeft hij gewoon het plaatje van z'n oude Leo ZX erop gezet en de ABE Daarvan aan de woutuh laten zien!
 
Hier mogen winkels het wel verkopen, maar het mag niet gemonteerd worden voor gebruik op de openbare weg. TRIEST!!!!!!!
frown.gif
 
Back
Top