vrijwillig op de rollenbank

TB

Well-Known Member
Vandaag is het dus open dag bij heel veel politiebureau's. Thema is verkeer, dus een rollenbank moet er ook staan leek me. Ik naar het politiebureau, ff gevraagd of me standaard scooter erop mocht. Dat mocht uiteraard. Hij had 0,8 Kw. Dus kost me 6 tientjes als ze me gewoon op de weg aan zullen houden. Was erg benieuwd namelijk naar m'n werkelijke vermogen. Hij loopt namelijk 70 op de teller. Heb er niks aan gedaan namelijk. Nu weet ik tenminste wat ie precies heeft. Niet dat die rollenbank nou zo nauwkeurig is, maar goed. Dus als iemand anders het wil weten, kijk dan ff in de krant en ga het vragen. Mag vast wel. En een bekeuring geven doen ze je vandaag niet.
 
Advertisement - register to remove this

Hoi hoi,
Dat heb ik vandaag ook eens gedaan. Ik kwam er vandaag alleen jammergenoeg veel te laat achter. Ik had nog 20 min voor de rollenbank weg ging, en mijn scoot was niet goed afgestel (te lichte rolletjes). Anders had ik hem eerst weer beter afgesteld.
Dit was mijn resultaat:
Speedfight '98 (AC) + Gianelli Metal +Mallossi drukveer geel + Hebo race koppeling (blauwe veertjes), sproeier 82, 8,5 en 7,5 gram rolletjes om en om.
---> 1,7 / 1,8 kw ---> Fl 240,+ boete + Scooter zou naar techniche recherche moeten voor verder onderzoek.

O ja, mijn v-snaar is eigenlijk ook te dun nl. 16 mm in plaats van 17 mm.

Kan aan mij liggen, maar ik had trouwens wel meer vermogen op de rollenbank verwacht. Het zal wel aan de verkeerde afstelling + te dunne v-snaar gelegen hebben.

Wat ik mij overigens wel opviel was dat ze veel vriendelijker waren als ander, en ook advies gaven en zo (Je banden beginnen een beetje glad te worden, wat bij deze snelheid gevaarlijker word, en je achterem staat een beetje slap afgesteld)

Goei idee als iedereen nou zijn resultaten op de rollenbank wil zetten met zijn/haar (Nan-Z) setup, dan weten de anderen ook waar ze aan toe zijn met welke setup.

Nou genoeg gelult, mazzls
 
je kan altijd vrijwillig naar een contole komen, dan mogen je ze ook niets doen, als wij hoorden dat er controle was, reden we er gewoon naar toe en gingen we er vrijwillig op...is nog leuk ook...
 
Bij een rollerbank controle meten ze toch het vermogen? Dus het gaat meer om de trekkracht? Of zie ik dat nou verkeerd?
TB: Waar was die rollerbank dan? Ik zou mijn vermogen ook wel eens willen weten.
 
Ik vind het toch maar vaag hoor al die K*T rollenbanken. En dat testen op vermogen klopt volgens mij ook niks van want een Tracktor heeft toch ook onwijs veel vermogen en rijd toch ook helemaal niet hard!!!!!
 
Dus als ik het goed begrijp:

1) je gaat naar het pliesie bureau
2) je vraagt om een rollenbank test
3) ze zetten hem erop en geven het resultaat
4) zelfs als het te hoog is geven ze geen boete!?!?
5) je rijdt weer vrolijk weg, sturen een motoragent achter je aan, zetten je weer op de rollenbank en dokken maar!
smile.gif


Iemand suggesties?

mzzls ( Ps vanaaf weer lekker zuipen!
smile.gif
)
 
Nee kon alleen vandaag omdat het landelijke politiedag was, en het thema was verkeer. er waren diverse grotere politiebureaus open. en als je het ff vriendelijk ging vragen dan mocht je 'm erop zetten.
 
Was wel mooi trouwens, kreeg allemaal reacties van die agenten over me scooter. ze vonden 'm onwijs mooi enzo en die motorwout vond dak een goeie smaak heb. Heb me rotgelachen daarzo!
 
nee, knapel, je LOOPT gewoon weg
en als je aan komt lopen bij een controle mag je er vrijwillig op, zonder dat ze je een boete geven.
Bij ons worden er soms vrijwillige rollerbank acties gehouden, dan kan je zien als je teveel vermogen hebt...(das alleen voor hele domme mensen)
 
kijk, als je wist waar en wanneer ze rollerbank controles zouden houden zouden ze het ons wel heel makkelijk maken he....

en je kan er wel op gaan staan maar echt wijzer wordt je er ook niet van, er klopt namelijk geen moer van.
Maar volgens mij kan je ook gewoon naar het plisie buro gaan er vragen om een vrijwillige test, omdat je bijv. net een nieuwe scooter hebt gekocht en wil weten of je legaal rond rijd ofzo....
 
Ben ook gister op de rollerbank geweest..
1.7 Kw met alleen een pilini 4 race uitlaat.
Ik kreeg geen boete maar die wout zei wel: Ik onthoud zijn gezicht wel.
smile.gif

Stonden allemaal motors en off the roadjes langs de weg.. het was wel ff een lekkergevoel om vol gas weg te rijden waar ze allemaal bij stonden....

greetz
 
Back
Top