Vriend onderuit met Area en nu?

Niet van een paar kapjes hoor, de kosten voor scooterschades staan niet in verhouding tot de kosten die gemaakt worden voor ongelukken, ziekenauto's, operaties en dat soort dingen. Ritje ambulance kost al rond de 500 euro.
 
Maar een probleem is juist dat jij hebt uitgeleend dan heeft zijn verzekering niks ermeer meej te maken ik heb het ook gehad...

Als jij um uitleent dan geld voor hem gwoon jouw verzekering op je scooter en zul je dus iets moeten verzinnen dat jij reed... En dankzij hem de schuld kreeg... Maar hoe beschadig je je cilinder...?

Of via op uitlaat vallen ofzo uitlaat poort gebroken :S
 
Originally posted by x8racer
Niet van een paar kapjes hoor, de kosten voor scooterschades staan niet in verhouding tot de kosten die gemaakt worden voor ongelukken, ziekenauto's, operaties en dat soort dingen. Ritje ambulance kost al rond de 500 euro.

Complete orginele kappenset +/- 800 :p
 
net zoals shadower zei, ff weer std maken, er was iets dat verzekering niet uitbetaalt omdat je skoet te hard loopt, weet de details niet
 
Originally posted by DNA-Menno
Complete orginele kappenset +/- 800 :p
Ja en een rit met de ambulance wordt meestal nog vervolgd door iets zoals een operatie / verbinden / etc. Dat geven ze meestal ook niet weg :|
 
Als de uitlaat afbreekt bij de ophanging en door die klap de tapeindes eruit spri9ngen eis ik toch wel een nieuwe cilinder en ga ik niet zitten frunikken ermee ja toch?
 
Originally posted by QuickSilveR85
we waren aan het afstellen en hadden onze scooters in een rij
tussen de muur en het huis gezet. We hadden nog een moertje nodig voor de krukas aangezien die ene dol was geworden. Maar nu stond mijn scooter helemaal achteraan en dus had ik mijn vriend toestemming gegeven om erop te rijden om ff een moertje te halen. Paar bochten verderop waar je van autoweg op fietspad moet was er flink wat water dus hij remde maar wiel blokkeerde en hij glijft whoppa in het gras. Wordt dit verzekerd? zo niet welke kleine aanpassing aan mijn verhaal kan wel ervoor zorgen dak mijn geld terug krijg.


1 standaart maken
2 plek zoeken waar ongelukken kunnen gebeuren
*hint* flauwe bocht met put
3 verzekering bellen en zeggen dat vriend over put is gereden machtover het stuur is verloren en onderuit is gegaan
 
weet niet of je het al geregelt heb, maar wat ook kan is

1 standaart maken
2 plek zoeken waar ongelukken kunnen gebeuren ( zip-sptje's idee )
*hint* flauwe bocht met put
3 niet zeggen dat jullie vrienden zijn
4 hij sneed jou af en jij ging glijden ( zijn achterkant vs jouw voorwiel )

maybe dat het zo werkt, weet niet of je er iets aan hebt
 
Dit is het taxatie rapport.

1 - pakkingset cilinder 4,05
1 - plaat buddyseat achter (spoiler) 84,13
1 - voorplaat koplamp 208,74
1 - zijscherm rechts achter 141,13
1 - zijscherm rechts voor 208,73
1 - waterpomphuis 28,90
1 - uitlaat Gianelli NRX 169,50
1 - transferset (????) 205,04
1 - stuurbalansdop 21,06
1 - cilinder orgineel 355,45

bruto totaal + uren 1614,22
netto totaal 1634,22

Meer dan ik had verwacht. De rijwielzaak zei zelf ook dat er grote kans was dat hij totaal-los wordt verklaard en dat ik de dagwaarde van de scooter zou krijgen. Heeft iemand een idde hoeveel dit kan zijn?

DCP_0812.JPG
 
Ja hahaha klopt maar nu moet ik kijken of hij total-los wordt verklaard ja of nee? want de enigste schade die MIJ is opgevallen is zijkap rechts achter, zijkap rechts voor, uitlaat en volgens mij bout uit de cilinder getrokken en natuurlijk de panty van mijn zusje :D. Als de verzekering mij de dag waarde geeft knap ik de area zelf op want ik heb orginele pijp nog liggen en nog een DR70 liggen en tja die kappen spuit ik wel en das dan chill.
 
transfer set is de stickerset :)

je wordt genaaid door je scooterzaak want zij maken het taxatierapport zo hoog dat hij totalloss verklaard wordt.. zo vangen zij veel geld voor de reparatie.. de schade staat in geen geval in verhouding tot het schade bedrag. De scooterzaak waar ik vroeger een scooter heb gekocht konden een scooter totalloss laten verklaren als hij alleen maar een lekke band had.. geloof me :)

dit is hoogstens een paar 100 euro schade..

wat gaat er nu gebeuren:

jou scooter is en blijft op papier totalloss (dus als hij gerepareerd worden en later nog eens wat mee gebeurd zegt de verzekering dat de scooter al eerder totalloss is verklaard en dus geen zak waard is)

je dealer wil een % van het schadebedrag als jij hem niet laat repareren daar (meestal 10% ofzo das dus +- 160 euro :))

laat je hem wel repareren dan lachen ze zich helemaal kapot omdat ze voor bijna de nieuwwaarde onderdelen monteren.

als je hem inruild op een andere scooter krijg je bijna nix voor het "wrak" terug.. (en zij repareren hem en verkopen hem met dikke winst)

conclusie:

jij wordt hier nooit beter van maar je dealer wel :)
 
Back
Top