Vriend onderuit met Area en nu?

QuickSilveR85

Well-Known Member
we waren aan het afstellen en hadden onze scooters in een rij
tussen de muur en het huis gezet. We hadden nog een moertje nodig voor de krukas aangezien die ene dol was geworden. Maar nu stond mijn scooter helemaal achteraan en dus had ik mijn vriend toestemming gegeven om erop te rijden om ff een moertje te halen. Paar bochten verderop waar je van autoweg op fietspad moet was er flink wat water dus hij remde maar wiel blokkeerde en hij glijft whoppa in het gras. Wordt dit verzekerd? zo niet welke kleine aanpassing aan mijn verhaal kan wel ervoor zorgen dak mijn geld terug krijg.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by QuickSilveR85
Ik ben WA verzkerd ben net 18 geworden 23Mei en ik heb hem dacht ik voor die datum verzekerd.

Geld krijgen van de verzekering voor de schade, is gewoon niet mogelijk zonder All-risk..

Alleen de schade die je toebrengt aan anderen wordt verzekerd.
 
Tjah, de manier waarop je het kan spelen is fraude...
Vul gewoon een schadeformulier in en doe net alsof hij tegen jou is aan gereden, ga vervolgens na een dealer om een schaderaport te laten opstellen (vaak vragen hun 10% van het eindbedrag hiervoor)
Hun bellen de expert van de verzekeringsmaatschappij en die komt kijken mits de schade boven de 350 euro ligt, zoniet dan geeft hij het door en is het zo goed als geregeld.
 
nee werkt niet, schade aan derde lukt hier niet! Ik heb het ook gehad normaal word alles uitgekeerd behalve als de desbetreffende persoon een motortvoertuig bestuurd want je krijgt echt niks terug zo.
Ik ben ook onderuit gegaan met een scooter van een maat van mij (scoot was total loss) maar we hebben het onderling moeten regelen.
Er zit dus niks anders op dan het zo te regelen want de verzekering keert niks uit, ook al heb je toetemming gegeven.

grtz en suc6
 
tja een GROTE achterzijkap + de gehele voetplaat + gianelli NARDO/Shot + DR70c komt aardig richting de 500 a 600 euro. + montage (kan ik wel zelf maar ALS we het kunnen regelen met verzekering doek dat ook niet)
 
die jongen moet zijn verzekering bellen of jij doet dat,en je krijg een formulier thuis waarop je je gegevens moet in vullen en wat er precies gebeurd is.
daarbij moet je een briefje doen van een brommer zaak die de schade gataxeerd heeft,als je dat opstuurt krijg je te horen hoe et verder loopt

spreek namelijk uit ervaring,k had scooter van jongen beschadigt en 500 euro heeft de verzekering uitbetaalt dus....


{edit} je krijg inderdaad niet uitbetaalt als je zegt dat hij erop gereden heeft,bij mij werd het wel uitbetaalt omdat ik hem alleen om had laten vallen
 
jha maar hij kan dus niet zeggen dat ie is om gevallen aan de hand van de schade die de scooter heeft. Als dit wel kon dan zou het kunnen lukken. Maar anders lukt het je echt niet geloof me ik heb echt alles geprobeerd toen :)
grtz
 
Ik heb een mooie, zeg dat je maat voor jouw in is gelopen per ongeluk en jij moest remmen maar het niet meer haalde en onderuit ging :) ken mensen waarbij het is gelukt
beetje zoals xracer zei
 
ook vooral laten zien dat het een 70cc is en een niet gehomologeerde uitlaat.

als die jongen een bromfietscertificaat heeft, of rijbewijs, dan betaalt de WA verzekering van hem alles... is ie dat niet dan ben je de sjaak...
 
1. vertel de verzekering NIET dat hij heeft gereden.
2. vertel de verzekering ook NIET dat je aan je scoot hebt gesleuteld.
3. haal de hele opvoer zooi eraf.

Geloof me, ik heb ervaring met dit soort zooi, als je verteld dat hij gereden heeft, keert zijn WA helemaal niets uit.

succes!
 
Back
Top