Vriend aangehouden op mijn scooter met wok

Levi-!

New Member
hoi, ik ben vandaag aan het chillen bij een vriend van mij, een andere vriend ging even een rondje op mijn scooter rijden. (wok-status en nog op iemand anders naam). even later komt die met de politie aanrijden en de politie neemt de scooter mee naar het bureau voor ''onderzoek'', die jongen kreeg alleen een boete voor rijden zonder helm. ik ben zelf 15 en heb geen rijbewijs, krijg ik de brommer terug? (de wok status zat er al op voordat hij werd aangehouden)
 
Advertisement - register to remove this

Aangezien je aan het chillen ben rondrijd op een brommer met wok zonder rijbewijs, je vrienden erop laat rond rijden 15 bent etc, ga gewoon door met chillen en malle keuzes maken tot je in de gevangenis, of in een afkickkliniek beland.
 
Aangezien je aan het chillen ben rondrijd op een brommer met wok zonder rijbewijs, je vrienden erop laat rond rijden 15 bent etc, ga gewoon door met chillen en malle keuzes maken tot je in de gevangenis, of in een afkickkliniek beland.
Hahah dit is ook nergens voor nodig.

@Levi-! Je verhaal is mij niet heel duidelijk. De scooter heeft een WOK, maar staat niet op jouw naam? Hoe zou jij een scooter kunnen terugkrijgen als die niet op jouw naam staat? Ik neem aan dat alleen degene op wiens naam de scooter staat, ook aanspraak heeft op het terugkrijgen van de scooter, hij/zij is immers ingeschreven als eigenaar.

Dat je geen rijbewijs hebt doet niet zo heel veel af of je hem terug kan krijgen. Ik vraag me alleen wel af waarom ze hem meenemen ter onderzoek als toch al is geconstateerd dat hij niet goed genoeg is voor de openbare weg.

Laat dit ten slotte een les zijn voor je. Rijden met WOK en zonder rijbewijs is onverzekerd rijden. Nu ben je wel minderjarig, maar is er een realistische kans aanwezig dat je ouders bij een eventueel ongeval aansprakelijk worden gesteld. Dat wil je ze ook niet aandoen. De boetes zijn ook niet mals.
 
Hahah dit is ook nergens voor nodig.

@Levi-! Je verhaal is mij niet heel duidelijk. De scooter heeft een WOK, maar staat niet op jouw naam? Hoe zou jij een scooter kunnen terugkrijgen als die niet op jouw naam staat? Ik neem aan dat alleen degene op wiens naam de scooter staat, ook aanspraak heeft op het terugkrijgen van de scooter, hij/zij is immers ingeschreven als eigenaar.

Dat je geen rijbewijs hebt doet niet zo heel veel af of je hem terug kan krijgen. Ik vraag me alleen wel af waarom ze hem meenemen ter onderzoek als toch al is geconstateerd dat hij niet goed genoeg is voor de openbare weg.

Laat dit ten slotte een les zijn voor je. Rijden met WOK en zonder rijbewijs is onverzekerd rijden. Nu ben je wel minderjarig, maar is er een realistische kans aanwezig dat je ouders bij een eventueel ongeval aansprakelijk worden gesteld. Dat wil je ze ook niet aandoen. De boetes zijn ook niet mals.
de scooter was eerst van een vriend van mij, laat ik hem persoon 1 noemen, ik heb een scooter gekocht van persoon 1 en die is nog niet overgeschreven, persoon 2 (de vriend die op mijn scooter reed) reed op mijn scooter en is daarmee aangehouden. de scooter staat nog op de naam van persoon 1
Post automatically merged:

Aangezien je aan het chillen ben rondrijd op een brommer met wok zonder rijbewijs, je vrienden erop laat rond rijden 15 bent etc, ga gewoon door met chillen en malle keuzes maken tot je in de gevangenis, of in een afkickkliniek beland.
dankjewel voor je zeer nuttelose antwoord, fijn dat ik jou bezig heb kunnen houden met het typen van een bericht die geen zin heeft gehad. nog een fijne dag verder
 
Vind het wel bijzonder dat Persoon 2 alleen een boete voor geen helm krijgt.
Helaas is er geen vaste beslissing hiervoor.
Mss krijgt de eigenaar hem terug, mss niet.
Kan niemand je hier vertellen.
 
Vind het wel bijzonder dat Persoon 2 alleen een boete voor geen helm krijgt.
Helaas is er geen vaste beslissing hiervoor.
Mss krijgt de eigenaar hem terug, mss niet.
Kan niemand je hier vertellen.
ja klopt, vond ik ook al apart, laat ik maar het beste hopen en me poeslief gaan gedragen.
 
de scooter was eerst van een vriend van mij, laat ik hem persoon 1 noemen, ik heb een scooter gekocht van persoon 1 en die is nog niet overgeschreven, persoon 2 (de vriend die op mijn scooter reed) reed op mijn scooter en is daarmee aangehouden. de scooter staat nog op de naam van persoon 1
Dat maakt de zaak dan nog lastiger. Persoon 1 mag dan de scooter gaan ophalen/opeisen. Want hij is eigenlijk nog de eigenaar, ondanks dat ie hem heeft verkocht. Jij hebt geen enkel recht om die scooter op te halen of terug te eisen. Je zou hem dus terug moeten krijgen via Persoon 1.

Al denk ik dat het nog niet einde verhaal is voor Persoon 1. Die krijgt nog wel het een en ander te horen aangezien hij als eigenaar een ander laat rijden op een WOK scooter die dan niet verzekerd is.

Zaak is dus ook om de scooter zo snel mogelijk op jouw naam te zetten als jij hem hebt overgenomen of in ieder geval op de naam van je vader of moeder. Of je wacht tot je zestiende maar dan zou ik als ik Persoon 1 was tot die tijd niemand op ‘zijn’ scooter laten rijden want hij zal wel moeten opdraaien voor het een en ander.
 
Degene die de scooter op zijn naam heeft mag dit op lossen met de politie.
En die zal wel wat te horen krijgen ook waarschijnlijk, als hij toestemming gaf om de scooter zo mee te geven aan iemand van 15.
Gelukkig is er geen ongeluk gebeurd , dus het valt allemaal nog wel mee.

Ken je toevallig Zero fox? ´ Nooit meer doen he !! ´
 

Attachments

  • zero fux.png
    zero fux.png
    286.2 KB · Views: 9
Last edited:
Rijden op scooter met wok is in beslagname, alleen persoon 1 kan hem misschien terug krijgen met mogelijk boete, of hij dan verkoop aan jou nog in stand houdt is zijn keuze. Je hebt hem al genoeg problemen bezorgd zo te horen.
 
Slim is het niet, maar ik ben echt ver van een heilig boontje: 12 jaar oud en auto rijden, 15 op de motor/brommers en met 17 al op vrachtwagens met trailers. Nu ik inmiddels 40 ben en terug kijk met de wijsheid van nu....

Ik zou het gewoon weer doen. En ik ben wel eens betrapt en er altijd zeer goed vanaf gekomen, maar dat waren andere tijden:
 
Back
Top