vreemde tip van buurman

1c3

----
m'n buurman is er bijna 80 en hij weet verbazend veel van brommers voor zo'n oude knar:p
maar gisteren vertelde ie mij dat ik in plaats van een luchtfilter gewoon een inox schuursponsje in men carb moet duwen en een nylonkous erovertrekken !!!
wat mag ik hier van geloven ?
 
Advertisement - register to remove this

mja, tegen over een std luchtfilter zal dit wel beter zijn, je hebt immers geen verdunning erin zitten of buisjes.

Maar als je een reezZ scooter hebt, zal je tog al wel een powerfilter gebruiken waar dus geen "begrenzing" op zit. En dus zal het imo geen voordeel opleveren.

Maar door de tuning style van je buurman zal het wel een stuk meer decibel gaan produceren! < hetzelfde als een powerfilter dus.
Wat dus ook slechter voor de motor is, aangezien er zo toch meer rotzooi inkomt.
 
Die filters zijn ook van dat soort metaal rommel gemaakt. Ik heb 1 keer zo'n filter op mijn scooter gezet. Vond ik stoer omdat het meer lawaai maakte. Maar die zelfde avond er weer afgehaald omdat ik het opnieuw moest afstellen. Dit heb ik er dus nooit weer opgezet omdat ik geen zin had om dat ding opnieuw af te stellen omdat hij perfect liep met de standaard filter.

Je hoort dus ook erg vele negatiefe dingen over die metalen filter (en alle andere powerfilters voor op straat). Zuigt gewoon veel rommel aan. En die metalen filters zijn ook niet eens goed afgesloten. Dit zie ik het zelfde als met staalwol omdat dat ook niet afsluit. Je gooit er dan wel een panty overheen maar dat filtert ook nog niet alles er uit en dat staalwol ook niet lijkt mij.
 
ik denk dat je doelt op het filter dat ik op mij (uit 1962 afkomstige)puch heb zitten

dit betreft een rond blikje waarin een heleboel laagjes racegaas:p overalkaar liggen maar dan steeds verdraaid.

dit filter werkt idd tegen groot vuil maar niet tegen heel fijn zand.
 
ik denk dat je doelt op het filter dat ik op mij (uit 1962 afkomstige)puch heb zitten

dit betreft een rond blikje waarin een heleboel laagjes racegaas:p overalkaar liggen maar dan steeds verdraaid.

dit filter werkt idd tegen groot vuil maar niet tegen heel fijn zand.


Idd op die doel ik dus. En lijkt mij dat je het zelfde effect hebt als een stuk staalwol met een panty er over.

Gewoon op straat een standaard filter gebruiken. Is het makkelijkst en maakt het minste lawaai.
 
Dat werkt niet\minder goed.

Wanneer je een powerfilter op je carb zet, kan je carb vanuit een grote ruimte lucht aanzuigen. Een sponsje direct op je carb werkt veel minder goed, dan kan hij veel minder lucht aanzuigen.

Probeer zelf maar eens met je mond lucht aan te zuigen via de opening van een goed luchtfilter, en daarna via een sponsje.
 
beter haal je dan het filter eraf ,dan krijgt ie het meeste lucht , dan loopt ie het beste ;)

ook moet je de kop zo ver mogelijk afvlakken , kurk onder de zuiger , een racebougie , uitlaat dichtknijpen dan heeft ie meer druk , ook zwaardere rollen dan loopt ie sneller , langste vertanding , bredere v-snaar....

komop ,waar hebben we het over :rolleyes:
 
Back
Top