vreemde begrenzer

mr. playboy

Well-Known Member
ik heb me onlangs een occasie peugeot speedfight gekocht en toen ik de kappen eraf nam voor te herspuiten vond ik een begrenzer natuurlijk heb ik daar wat mee gespeeld en testte het direct uit maar nu blijkt het te zijn dat als de begrenzer afstaat mijn brommer vlot 50 rijdt en als hij aanstaat maar 40 nu is mijn vraag: ben ik strafbaar?? ik twijfelde omwille van het feit dat hij zelfs met de begrenzer af nog altijd niet te snel rijdt...

Advertisement - register to remove this

Als het op de teller is niet waarschijnlijk. Op de roller zal het niet resulteren in een boete. Als ze de begrenser vinden dan zullen ze hem testen zonder en kun je een boete krijgen.

mr. playboy said:
ik heb me onlangs een occasie peugeot speedfight gekocht en toen ik de kappen eraf nam voor te herspuiten vond ik een begrenzer natuurlijk heb ik daar wat mee gespeeld en testte het direct uit maar nu blijkt het te zijn dat als de begrenzer afstaat mijn brommer vlot 50 rijdt en als hij aanstaat maar 40 nu is mijn vraag: ben ik strafbaar?? ik twijfelde omwille van het feit dat hij zelfs met de begrenzer af nog altijd niet te snel rijdt...

art 5.6.8 Voertuigreglement:

3. Bromfietsen mogen niet zijn voorzien van een voorziening met het kennelijke doel de controle op de in het eerste en tweede lid genoemde constructiesnelheid te bemoeilijken of te beïnvloeden.

Ik zou hem er maar gewoon vanaf halen. Je scooter mag niet van zo'n ding voorzien zijn. Doe je dat toch, dan wordt je scoot bij aantreffen inbeslaggenomen en dat apparaat verwijderd. Boete kost 130 euro. Een scooter mag tegenwoordig 50 lopen dus een prent zal je zonder begrenzer waarschijnlijk niet krijgen. Stel je krijgt er net wel eentje dan is dat een stuk goedkoper dan die van de begrenzer.

Back