Vreemd voorval

beginner

gilera!
Beste scooterfreaks,

Onlangs heb ik mijn scooter een 'opvoer'beurt gegeven en kheb hem willen willen starten.
Ik had nog geen luchtfilter gemonteerd dus ik wist dat ik als ik zou kickstarten men hand tege luchttoevoer moest houden.. Ok dit deed ik dus en ik kickstarte maar het volgende gebeurde !!!

Vanaf het moment dat ik gas helemaal open hield ,hand tege luchttoevoer hield en kickstarte begon hij te geven ja maar op wat voor manier .. Hij ging meteen zonder eerst rustig te draaien , naar zijn hoogste toeren en piekte enorm.. zonder dat ik nog aan de gashendel kwam bleef hij gas bijnemen
Mss blijft de gasklep ofzo hangen maar dan vind ik het nog raar dat hij na het kickstarten METEEN naar zijn piek gaat en niet meer tegen te houden is of niet meer rustig draaid..Ik moet elke keer men bougiehoofd van men bougie trekken omdat ik hem niet afkrijg anders.. Ik was gisteren in mijn garage aant werken en ik bibberde helemaal omdat ik zoiets nog nooit had meegemaakt..
Btw: mijn scooter : gilera stalker (ac)
malossi sport 70
dellorto 21mm ( sproeier 72)
yasuni r ( onbegrensd)

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Heb je daarna gekeken of je gasklep blijft hangen? Als je je hand goed over de luchttoevoer houdt moet hij uitgaan.
 
mischien laten doen door iemand die WEL weet wat ie aan het doen is?

lijkt me logisch dat als je de scooter voor het eerst start dat je dan de remmen in houdt..
 
Heb je daarna gekeken of je gasklep blijft hangen? Als je je hand goed over de luchttoevoer houdt moet hij uitgaan.

De gasschuif geraakt niet helemaal tot onder heb ik gezien..
Nu moet ik nog een oplossing vinden om ze lager te krijgen want als ik gas dicht hou dan is de gasschuif al voor 3/4 open zeg maar
Ik denk dat daar het probleem zit
Weet gij oplossing ?
Grtzz en alvast bedankt
 
Kan het zijn dat je de gaskabel nog niet aangepast hebt? Als je eerst een ori had en nu die 21mm, dan staat het gas idd half open . Is dat sproeiertje niet wat te klein?
 
Kan het zijn dat je de gaskabel nog niet aangepast hebt? Als je eerst een ori had en nu die 21mm, dan staat het gas idd half open . Is dat sproeiertje niet wat te klein?

Gaskabel aanpassen? Je bedoelt de stelschroef van de kabel neem ik aan?
 
Ik ga straks eens proberen wat olie ertussen te doen.. Mss dat ie dan beter schuift fzo..
Oja als je nu denkt dat ik een noob ben fzo omdat er al iemand met mij aan het lachen was.. Ik ben pas 16 en ik doe mijn best om zoveel mogelijk bij te leren dus kijk me aub niet scheef aan ^^
Grtzz
 
Dus je hebt een standaard gaskabel met een grotere carb genomen?

Dan zit het probleem bij je gaskabel, met wat geluk kan je die nog bijstellen aan de carb zelf, of aan het handvat op je stuur.

Moet je die schroefjes die de kabel opspannen want naar binnen draaien. ;)
 
Gaskabel aanpassen? Je bedoelt de stelschroef van de kabel neem ik aan?

Nee de buitenmantel inkorten,zodat de binnenkabel verhoudingsgewijs langer word. Het traject wat de gasschuif aflegt in een 21 is langer dan een 12. Lijkt me sterk dat dit in zijn geheel is op te vangen door de stelbouten van de kabel.
 
Nee de buitenmantel inkorten,zodat de binnenkabel verhoudingsgewijs langer word. Het traject wat de gasschuif aflegt in een 21 is langer dan een 12. Lijkt me sterk dat dit in zijn geheel is op te vangen door de stelbouten van de kabel.

Ik heb het in orde nu ! Bedankt kerel
Grtzz
 
Back
Top