Vreemd probleem, spanning regelaar of???

Manu76

Burn and rise...
Hoi allen,

iva retro snor, 2011, 1200km 4 takt, 10" breed stuur,

(nooit eerder gehad maar wat rijd dat lekker zeg nadat ik er met de toverstok over heen ben gegaan) ;) maar dat terzijde...

Het volgende doet zich voor:

Als ik gas geef dan zie ik de naald van de brandstofmeter flink op en neer gaan. (Geef ik geen gas blijft die stil staan)

Het begint dan ook pas na 40/50km gereden te hebben. Als die van de F af is.

Met de F bedoel ik natuurlijk "Full"

Uiteindelijk na nog een tiental paar kilometers geeft die leeg aan. Naald in het rode zeg maar.

Niet echt betrouwbaar dus. Want als ik dan ga tanken gaat er maar 2 liter in of zo. Bij een "lege" 4 liter tank.

Ik heb al uitgerekend wat ik kan rijden (4 liter tank, 1 op 36=144 km volle tank)

Soms vergeet ik de stand op te schrijven of zo en dan weet ik niet wanneer ik moet tanken.

Zou dit kunnen liggen aan de teller zelf? Of wellicht de spanningsregelaar? De tank vlotter verdenk ik niet want als die volgetankt is geeft die dat ook netjes aan.

Of misschien toch de vlotter?

Ik hoor graag jullie meningen.

Gr M
 
Advertisement - register to remove this

Multimeter op 20 Volt gelijkspanning.
Zwarte meetpen op de min-pool accu.
Rode meetpen op de plus-pool.
Meten bij stationair en kijken of de spanning boven de 15 Volt stijgt bij gas open.
 
Dat zal niet de spanningsregelaar zijn, tenzij je met een lege accu rijdt.

Ik zou het eerder zoeken in de vlotter of massa aansluiting.
Als die verbinding slecht is gaat, zeker bij het trillen, de benzine meter steeds aan en uit, waardoor de naald lager staat
 
Back
Top