Vreemd onderdeel in luchtfilter Sym mio 50

John1967

New Member
Ik wilde het filter vervangen van een Sym Mio 50 en ik zag rechts een wit zakje (rode pijl). Er lijken korreltjes in te zitten. Je kan het verwijderen en er zit een gat achter. Is dit een onderdeel wat regelmatig vervangen moet worden en wat is het?
Bij de gele pijl zit overigens ook nog een soort van filter. Lijkt beetje op schuursponsje maar dan van kunststof.
 

Attachments

  • luchtfilter-sym-mio-50.jpg
    luchtfilter-sym-mio-50.jpg
    126.6 KB · Views: 18
Advertisement - register to remove this

Witte zakje is om vocht te absorberen.
Sponsje is voor je luchtinlaat extra te Filteren.
Oke, dankjewel. Vreemd is dat dit onderdeel nergens te vinden is. Lijkt me toch dat zo'n ding dan een keer verzadigd is. Dat kleine sponsje vind ik wel her en der terug als te bestellen onderdeel.

Gisteren ook nog eens zitten googlen en vond inderdaad ook iemand die zat dat het een soort vochtvretertje was. Die persoon gaf echter aan dat dit alleen voor transport was voor nieuwe scooters en dat het er bij gebruik uitgehaald kon worden?
 
Als het echt een vochtvreterzakje (leuk galgje woord) is, lijkt me dat die er gewoon uit kan. Erg onwaarschijnlijk dat de fabrikant erop kan vertrouwen dat zo'n zakje jaren werkt.. En dan zou je minstens bij originele onderdelen dit ook tegen moeten komen?
 
je kan dit zakje gwn verwijderen hoor... dit kom je bijna nergens tegen in een luchtfilter... sponsje kan er ook wel uit als je dit verkiest...
 
Back
Top