Vreemd Koelingsprobleem Aerox LC

DaRaya043

Well-Known Member
Hey mensen,

Ik heb een probleem met mijn waterkoeling van mijn Aerox.

Setup:

DR70 Tuned
Yasuni R
Stage 6 Koppeling
Stage 6 Koppelingshuis
Malossi Multivar
17,5 Cab (sproeier 110 + powerfilter)


Nadat ik mijn scooter weer in elkaar gezet had, wou ik hem ontluchten. Ik liet hem netjes 5 min stationair lopen en vulde vervolgens de koelvloeistof bij.

Na 500 meter rijden wou ik de dop eraf draaien, en spoot de er een lading koelvloeistof uit, totdat het er nog maar een laagje in het resorvoir zat.

Vervolgens ben ik door gereden, en spuit er niets meer uit het resorvoir. Toch had ik het idee dat de brommer niet optimaal koelt. Uitlaat word gloeiend heet, en het waterpompdekseltje word ook aardig warm.

Verder is wel 1 tapeind dul in het blok, maar deze heb ik een beetje beunachtig nog vast kunnen zetten. Maar ik weet niet of dat het probleem is. De pakkingen zijn ook nog in orde.

Nu heb ik de waterpomp nagekeken en hier was nix mis mee. Ik heb ook al via de search gezocht, maar kwam niet echt een duidelijk zelfde voorval tegen.

Kan iemand me helpen?
 
Advertisement - register to remove this

mja , het is een EXPANSIEvatje , deze moet je niet te vol gooien , de vloeistof zal namelijk uitzetten als het warm word.

verder heb je hier een temperatuurmeter voor ;)

een uitlaat word altijd warm natuurlijk..

verder zou ik in de eerste plaats zorgen dat ALLE tapeinden 100% goed zijn , als dit niet zo is is de kans op lekken ERG groot , is het niet nu is het later wel!!
 
@ melf #50

thx,

Helaas heb ik geen temperatuurmeter meer, vandaar dat dit ook beetje moeilijk is om te zeggen. Had ook gelezen dat het mogelijk was dat er zich druk opstapelde bij de cilinderkop(vanwege kapotte pakking, of niet helemaal vastgedraaid) en dat er daarom koelvloeistof zou kunnen lekken.

maargoed, bedankt voor je reactie.
 
Back
Top