Vreemd geval, stotteren plofjes

Herbert

Well-Known Member
Ik zit met iets vreemds..
Mijn scooter trekt normaal op naar 40 en dan wil die niet harder.
Ik hoorde heel zachtjes plof plof prrrr in de uitlaat en ik dacht aan een kapotte bougie, maar nadat ik die vervangen had nog hetzelfde.
Heb er toen andere rolers ingezet zodat hij meer toeren maakte en nu hoor ik hetzelfde geluid rond de 30km per uur ongeveer 5 seconden en dan trekt die opeens goed door.
Ik heb alle kabels nageken op doorslaande vonken maar dat is niet het geval.
Maar het is echt een ontstekings probleem, waar kan ik dat zoeken? wat overblijft is de CDI
Ik dacht als een CDI stuk of half stuk is alleen bij hoge toeren dit probleem voorkwam?
Het motorblok is een Minarelli Horz.
Wie kan me verder helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Running_Sp
carburateur probleem denk ik he.. sproeier veranderen , kijk naar de kleur van de bougie .

in de search kan je heel wat vinden dus vind het maar een loos topic.
idd je kan heel wat vinden als je zoekt maar niets wat met mijn probleem te maken heeft.
 
Originally posted by Joost@aerox
moved
Hoezo moved naar beginners forum?
Nu krijg ik allemaal van die domme antwoorden waar ik niet om vraag.
Ik weet heus wel als een scooter stotterd dat het aan de benzinne toevoer kan liggen of een rotte kabel.

Ik vroeg iets over de CDI of daar de fout kon zitten.
Bij CDI's op crosmotoren komt dat probleem ook wel eens voor boven in de toeren, ik weet dus niet hoe dat zit met een scooter alhoewel de mijne dat doet ergens midden in de toeren.
Maar sluit deze topic maar, denk dat er weinig zijn die me verder kunnen helpen.
 
Originally posted by Herbert
Hoezo moved naar beginners forum?
Nu krijg ik allemaal van die domme antwoorden waar ik niet om vraag.
Ik weet heus wel als een scooter stotterd dat het aan de benzinne toevoer kan liggen of een rotte kabel.

Ik vroeg iets over de CDI of daar de fout kon zitten.
Bij CDI's op crosmotoren komt dat probleem ook wel eens voor boven in de toeren, ik weet dus niet hoe dat zit met een scooter alhoewel de mijne dat doet ergens midden in de toeren.
Maar sluit deze topic maar, denk dat er weinig zijn die me verder kunnen helpen.

dus volens jouw kijken de mensen die reageren in TA niet in SA:|

maar als het volges jouw ook zouw kunnen liggen ana bezine toever... kijk dat dan eest na....
als je echt 100% zekerz weet dat het daar allemalagoed zit
zouw ik pas gaan kijken naar je cdi.

maar vanaf de buitenkant kan je niet zien of hij stuk is.
dus probeer er ff eentjevan iemand te lenen en kijk zo of hij het dan beter doed..

bart@jbh
 
Back
Top