Vreemd geluid uit de uitlaat!?!

Runnerttt

Krijg de Runnerritus
Ik heb een gilera runner en er hangt een Leovince Handmade TT onder, carb is 21 mm en standaard 50cc, zo heb ik hem gekocht toentertijd. Die uitlaat later gemonteerd dan, altijd goed gedaan maar de laatste tijd (maandje ofzo) alstie dan lang heeft stil gestaan en ik start hem, en ik geef gas, maakt me uitlaat van binnen een heel vreemd ratelend/prutellend hard geluid en komt hij bijna niet weg :mad: Hij trekt dan ook heel langzaam op, maar dan als ik daar doorheen ben loopt hij wel gewoon goed en alles. Het is alleen ff als hij heeft stil gestaan en weg wil rijden, hij heeft dit anders nooit gedaan. Is dit iets om me over druk te maken, of is het iets anders? Iemand ervaring mee?

Mvg.


Runnerttt
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk dat hij veel te rijk loopt stationair met die te grote carb :)
dat er daardoor wat onverbrande benzine blijft hange en wanneer je gasgeeft hij daardoor stotterd
 
Hoe bedoel je hij verbruikt veel olie?
Het lijkt mij dat je via de oliepomp bedoelt...
Lijkt mij raar dat hij ineens veel meer olie verbruikt, of de kabel lekt/zit los of hij draait belachelijk veel meer toeren,aangezien je oliepomp dan ook wat sneller gaat draaien ( correct me if i'm wrong )
 
ik bedoel dat hij altijd veel rookt, ook tijdens het rijden en ook als hij warm gelopen is, en dan is er nog dat geluid :S het is echt altijd, de ene keer erger dan de andere keer. Maar de prestaties van me scoot gaan niet achteruit. Moet ik me er dan wel druk over maken? Het is wel irritant en het duurt ff voor hij weg komt
 
is de kleur van je bougie wel koffiebruin?

als deze niet koffiebruin is zou ik eens overwegen er een kleinere sproeier in te zetten.

21 mm is aan de ene kant wel vrij groot voor een standaard cilinder.

en dat roken kan ook komen doordat de verhouding tussen benzine en olie niet klopt omdat een standaard cilinder minder is berekend op 21 mm maar wel op de standaard hoeveelheid olie. doordat die nieuwe uitlaat erop zit maakt tie meer toeren waardoor die dus meer olie afgeeft. maar je carburateur geeft denk ik voor een 21 mm weinig benzine af omdat hij op en standaard cilinder zit. dus de verhouding olie / benzine is gewoon veels te groot geworden denk ik
 
Hey ik heb precies t zelfde als jij, ik kan het probeel ook niet vinden :S
Die van mij doet het als hij in de toeren loopt, en ik kan m uit doen en daarna ook gewoon weer aantrappen, maar ik heb t ook al eens eerder gehad, toen lag t aan mn keerringen.. maar toen deed hij helemaal niks meer ;) maar ik kan het nu ook niet vinden, mijne rookt ook heel veel. Maar in mijn tailpipe is t ook beetje “vochtig” en echt zwart.. is dat ook wel normaal :S ? naja als ik wat weet laat ikt je wel horen..
 
Back
Top