Vreemd gedrag met de Vivacity

wnwiigsc

Well-Known Member
Goedemorgen allemaal,

Sinds enige tijd gebruik/misbruik ik de scooter van mijn zusje om zelf mee heen en weer naar m'n stageplek te tuffen. Tijdje terug heb ik hem bij de fietsenmaker eventjes een flinke beurt laten geven omdat ie behoorlijk slecht reed (30km/h), er is toen ook een andere uitlaat opgegaan, maar heel veel harder dan 40/45 ging ik niet, laatste tijd ging de snelheid weer flink omlaag en vorige week was het een wielrenner die me inhaalde :L

Tijd dus om daar was aan te doen! Zelf al eventjes bezig geweest, vorig weekend eventjes de varioplaat en luchtfilterbegrenzing eruit getrokken, maar dat leek niets te helpen, totdat ik dinsdag met windje mee naar huis reed...

Normaal heeft de Vivacity een heel 'zeurend' gelijk bij het rijden, wel veel toeren maken, maar eigenlijk weinig snelheid, dinsdag naar huis viel mijn toerental eventjes helemaal weg, waarna hij ineens als een gek begon te blazen, ik voelde ook letterlijk dat ie hem oppakte en heb daarna als een gek naar huis gereden.

Eventjes met de auto ernaast gereden, kwam ik uit op ongeveer 65 km/h, dus was helemaal blij, maar woensdagochtend tufte ik gewoon weer met 35 naar m'n werk :?

Heb van de week al een paar keer 'getest', maar op het moment dat ik op een recht stuk eventjes plat op de buik ga en ervoor zorg dat ik genoeg vaart heb, dan 'schakelt' ie ineens over, maakt ie een veel rustiger en lager geluid en rijd ie helemaal super... Haal ik daarna mijn gas los, en trek daarna weer op doet ie weer vreselijk moeilijk en val ik weer terug in mijn oude snelheid.

Zal alvast eerlijk melden dat ik nog niet naar de bougie heb gekeken, dus wellicht dat er nog een andere sproeiertje inmoet, maar bovenstaand probleem lijkt mij vooral van toepassing op de vario. Kan het zijn dat de rolletjes niet goedzitten ofzo? Heb hem van de week al helemaal opengehaald, maar heb verder niks kunnen vinden :mad:

Jullie enig idee waar dit vreemde gedrag vandaan komt, en wat ik eventueel kan doen om dit op te lossen zodat ie gewoon in een keer naar de 65 trekt zonder dat ik na elk bochtje eerst plat over het stuur heen moet :p
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top