This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vragen over buitenlandse motor importeren

Bassievrucht

Active Member
Beste Scooterforum mensen,

Ik ben laatst trotse eigenaar geworden van een Derbi 125cc 4takt op Duitse motorplaat en ben van plan deze hier te gaan importeren en op kenteken te zetten om erop te rijden als ik mijn motorrijbewijs heb.

Wel zit ik nu een beetje met een dilema en daarnaast heb ik ook nog een paar vragen over het keuren van de motor.

Mijn dilema is dat 125cc 4takt niet heel erg snel is, en ik meen wel eens te hebben gehoord dat je 166cc kits kan bestellen, dit lijkt mij dan ook een goede optie om hem net wat meer pit te geven, heeft iemand hier ervaringen mee?
Anders als alternatief zat ik eraan te denken om een 96cc 2takt blok eronder te bouwen, alleen weet ik niet of dit heel veel problemen kan opleveren als er op je kentekenbewijs 4takt staat, en met a1 wil ik het nog wel redelijk legaal houden allemaal.
Daarnaast zuipt 2takt ook en gaat het allemaal snel kapot, en dat wil ik ook liever niet op een motor.

Dan de keuringvragen:
1. Kan ik de 166cc kit er op zetten (stel deze is er) en hem dan keuren zonder gezeur door kw / pk etc.
2. Er zitten nu 50/50 banden op, dus cross en wegbanden. Kunnen deze door de keuring heen?
3. een kap heeft wat kapschade, maakt dit veel uit of valt dit onder uitstekende delen?

Daarnaast ga ik natuurlijk nog het een en ander eraan doen, knipperlichten, remlichten, achterlicht voorlicht etc moet natuurlijk allemaal werken.
Wat is het gevolg als iets niet werkt of niet helemaal goed is, krijg je dan alsnog motorplaat of moet je later opnieuw terugkomen?

Ik hoop op wat ervaringen en antwoorden!

MVG!