Bassievrucht
Active Member
Hoi allemaal, de 24e is het al zover, dan gaan ik en een paar vrienden naar duitsland op de brommer (ik had hier al een thread over gemaakt maar deze thread gaat meer over vragen over de duitse regels).
Ik had namelijk het volgende vernomen van een duitse collega van mij;
Voor alle niet originele onderdelen krijg je een boete, als je niet originele onderdelen zelf plaatst is het niet legaal, maar als je het laat doen bij een bedrijf wel:
Maar hoe zit dit bijvoorbeeld met een leovince uitlaat die CE gekeurd is, hij is natuurlijk niet "origineel" en hij is zelf geplaatst, maar de regels over dit zijn anders in NL dan in DL (tenminste, zover ik weet). Dus hoe zou dat zitten met deze CE gekeurde uitlaat? Moet ik kunnen aantonen dat die CE is?
Als je met niet originele onderdelen rijd kunnen ze de brommer in beslag nemen tot je hem terug kan bouwen naar letterlijk originele staat:
Kunnen ze mijn Nederlandse brommer dan ook innemen (want ja NL kenteken), of handigen ze hem dan gewoon over aan de Nederlandse politie?
80cc rijden op je 16e mag met een speciaal rijbewijs:
Ik heb nu een 80cc op mijn brommertje zitten want we moesten een blok overgooien (het oude blok van deze brommer had namelijk een verotte lagerschaal: tot ziens 50cc cilinder ). Maar ik had dus gehoord dat je 80cc mocht rijden en die mocht max 80 gaan, maar op het kenteken bewijs bij mij staat natuurlijk 45, alleen dat ding loopt letterlijk precies 80 nu, dus word ik daarvoor op me vingers getikt?
Mag zoveel DB maken (85db geen gas maar hij wist niet hoeveel rijdend):
Weet iemand de max DB tijdens het rijden, want hij maakt nu rond de 95-100db gok ik, even nameten eigenlijk (zijn die DB waardes hetzelfde als hier?).
En dan nog een vraag van mij: Wat is mijn plaats op de weg, is dat op de weg of op het fietspad?
Ik had namelijk het volgende vernomen van een duitse collega van mij;
Voor alle niet originele onderdelen krijg je een boete, als je niet originele onderdelen zelf plaatst is het niet legaal, maar als je het laat doen bij een bedrijf wel:
Maar hoe zit dit bijvoorbeeld met een leovince uitlaat die CE gekeurd is, hij is natuurlijk niet "origineel" en hij is zelf geplaatst, maar de regels over dit zijn anders in NL dan in DL (tenminste, zover ik weet). Dus hoe zou dat zitten met deze CE gekeurde uitlaat? Moet ik kunnen aantonen dat die CE is?
Als je met niet originele onderdelen rijd kunnen ze de brommer in beslag nemen tot je hem terug kan bouwen naar letterlijk originele staat:
Kunnen ze mijn Nederlandse brommer dan ook innemen (want ja NL kenteken), of handigen ze hem dan gewoon over aan de Nederlandse politie?
80cc rijden op je 16e mag met een speciaal rijbewijs:
Ik heb nu een 80cc op mijn brommertje zitten want we moesten een blok overgooien (het oude blok van deze brommer had namelijk een verotte lagerschaal: tot ziens 50cc cilinder ). Maar ik had dus gehoord dat je 80cc mocht rijden en die mocht max 80 gaan, maar op het kenteken bewijs bij mij staat natuurlijk 45, alleen dat ding loopt letterlijk precies 80 nu, dus word ik daarvoor op me vingers getikt?
Mag zoveel DB maken (85db geen gas maar hij wist niet hoeveel rijdend):
Weet iemand de max DB tijdens het rijden, want hij maakt nu rond de 95-100db gok ik, even nameten eigenlijk (zijn die DB waardes hetzelfde als hier?).
En dan nog een vraag van mij: Wat is mijn plaats op de weg, is dat op de weg of op het fietspad?