vraagjes peugeot

dannywillems

Well-Known Member
hoi dit is me eerste post hier en ik hoop dat jullie me kunnen helpen

ik heb een peugeot vivacity en beetje opgevoerd:
helemaal onbegrenst
varioring eruit
gianelli nrx
7 gram rollen en hiermee liep hij eerst tegen de 90 aan

ik heb toen me achterband een keer laten vervangen en sinds dien loopt hij nog maar 65 ik ben er toen mee terug gegaan naar de garage maar die konden niks vinden
weten jullie mischien wat de oorzaak zou kunnen zijn


en even een ander klein vraagje

ik heb een standaard vario zou het heel erg veel verschil uitmaken als ik er een power1 vario onder zou leggen


alvast bedankt


grtz dannywillems
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Uhm... ga het niet bij je vario oid zoeken als hij het voor het banden wisselen wel goed deed en daarna niet meer... Beetje heel erg vaag verhaal... Uitlaat weer goed erop gezet?

Een vario heeft zeker invloed op de snelheid. power one heb ik zelf qua prijs-kwaliteit goeie ervaringen mee. Het beste zou je dit gelijk kunnen combineren met een polini (oid) half poulie
 
Met jou set up, en een peugeot scooter, zal het verschil tussen een p1 vario en een std vario nihil zijn.

Over je band, waarschijnlijk loopt die ergens aan...
Merk je ook dat als je hem bijvoorbeeld ergens een stukje heen duwt (contact uit), dat het aardig zwaar gaat?
 
nee klopt.. maja misschien zijn er een aantal dingen die meewerken hieraan.. en als je dan al 1 probleem aanpakt is die al opgelost :p

ikzelf denk dat het niet kan liggen aan het verwisselen van de band :)
het moet ergens anders liggen..
- montage van het wiel
- montage uitlaat
- druk van de band
- aanlopende remmen misschien..
 
montage was ik niet bij dus daar zal ik even naar kijken of dat dat mischien fout zit

uitlaat zit goed gemonteerd

druk van me banden is 3 vink lekker rijden en looptie toch net iets harder

de remmen zijn het ook niet hij loopt heel erg soepel ook als ik hem gewoon vooruit of achteruit duw is het goed
 
staat er 3 bar op jou banden? dat is wel erg veel hoor.
Ik zou gewoon ff terug naar de dealer, want die heeft het immers gemonteerd.
Laat hun maar het probleem zoeken en repareren ;)
 
3bar?
datdat bandje dat houd.
volgens het instructie boekje welke bij mijn scooter zit heb ik voor 1,6 en achter 1,8 bar in de banden.
dus 3 lijkt mij aan de zeer hoge kant.
 
Ik heb ook een vivacity mijn banden zijn voor 1,8 achter 2,4 en ze kunnen nog wel iets harder.. het kan bijna niet anders dan dat ie niet goed gemonteerd is
 
of verkeerde bandenmaat gemonteerd.
te brede band.
misschien dat hij ergens tegen aan loopt of zo.
check ff of hij goed vrij loopt en nergens tegen aan komt.
 
Back
Top