Vraagjes dellorto carb

Choempie

Well-Known Member
Heb net een nieuwe carb binnen delLORTO PHVA17.5TS maar heb wat vragen.

in welke kanaaltje moet ik de olie aansluiten
C8D59453-1913-41AE-87D9-FC2B3B8511EF.jpeg
En mn gaskabel is veels te kort moet ik dit stukje eraf halen en zo ja hoe?

C529F860-8075-4CA8-930D-080806953C7F.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Waar het zwarte afdekdopje opzit is de olie aansluiting..., rest is:

3Jmm3x9.jpg


En mn gaskabel is veels te kort moet ik dit stukje eraf halen en zo ja hoe?

Weet niet zeker meer, maar dacht dat je de gaskabelgeleider van de 12mm carburateur kan gebruiken.
De gaskabel is dan nog steeds wel te kort vermoed ik, bij mijn scoot heb ik het jaren terug ook meegemaakt.

Ik heb toen een stukje van de buitenmantel afgehaald d.m.v. een ijzerzaagje..., rondom (voorzichtig) inzagen en vervolgens af/openknippen met een kleine kniptang.
Wil je dit niet, kun je ook gewoon een gaskabel aanschaffen die wel lang genoeg is.
 
Waar het zwarte afdekdopje opzit is de olie aansluiting..., rest is:

3Jmm3x9.jpg




Weet niet zeker meer, maar dacht dat je de gaskabelgeleider van de 12mm carburateur kan gebruiken.
De gaskabel is dan nog steeds wel te kort vermoed ik, bij mijn scoot heb ik het jaren terug ook meegemaakt.

Ik heb toen een stukje van de buitenmantel afgehaald d.m.v. een ijzerzaagje..., rondom (voorzichtig) inzagen en vervolgens af/openknippen met een kleine kniptang.
Wil je dit niet, kun je ook gewoon een gaskabel aanschaffen die wel lang genoeg is.
Heb het al opgelost kon het stukje van de vorige carb gebruiken. Alleen houdt hij nu heel erg in denk dat de sproeier te groot is.
543EB817-DE87-4F26-B98C-C81DBBD2D411.jpeg

zo ziet de bougie eruit. Er zit nu sproeier 80 is is standaard. Wat zou ik ongeveer moeten hebben?
Post automatically merged:

Heb het al opgelost kon het stukje van de vorige carb gebruiken. Alleen houdt hij nu heel erg in denk dat de sproeier te groot is.
543EB817-DE87-4F26-B98C-C81DBBD2D411.jpeg

zo ziet de bougie eruit. Er zit nu sproeier 80 is is standaard. Wat zou ik ongeveer moeten hebben?
Had net trouwens wel perongeluk mn olie op het vacuum dingetje gezet. En er een klein stukje mee gereden. Hoop niet dat de cilinder naar de knoppe is
 
Er zit standaard altijd een maatje 80 gemonteerd op een (originele) 17,5 Dell carburateur.
Als je op de oude 12mm carb, noem maar even wat: maatje 64 had, kun je deze het best overzetten.
Qua sproeier past dit allemaal op elkaar, pas bij 19mm gaat de maat (niet de doorlaat) verschillen.

Zo gauw mogelijk alles weer op de juiste aansluitingen aansluiten en hopen op het beste.
Zal niet ''ala minuut'' in de prak lopen, maar echt goed is het ook niet!

En het klinkt misschien gek, maar hoe groter de carburateur, des te kleiner de (hoofd)sproeier voor een standaard cilinder.
 
Er zit standaard altijd een maatje 80 gemonteerd op een (originele) 17,5 Dell carburateur.
Als je op de oude 12mm carb, noem maar even wat: maatje 64 had, kun je deze het best overzetten.
Qua sproeier past dit allemaal op elkaar, pas bij 19mm gaat de maat (niet de doorlaat) verschillen.

Zo gauw mogelijk alles weer op de juiste aansluitingen aansluiten en hopen op het beste.
Zal niet ''ala minuut'' in de prak lopen, maar echt goed is het ook niet!

En het klinkt misschien gek, maar hoe groter de carburateur, des te kleiner de (hoofd)sproeier voor een standaard cilinder.
Bedoel je dat ik gewoon een gurtner sproeier in een dellorto moet zetten?
 
Er staat nergens dat het om een Gurtner carburateur ging?
En nee, dat gaat natuurlijk niet passen! Dat weet je zelf ook wel toch?

Ik ging uit van een 12,5 mm Dell carburateur welke je vervangen hebt voor een 17,5 mm variant!
 
Er staat nergens dat het om een Gurtner carburateur ging?
En nee, dat gaat natuurlijk niet passen! Dat weet je zelf ook wel toch?

Ik ging uit van een 12,5 mm Dell carburateur welke je vervangen hebt voor een 17,5 mm variant!
Nee dat dacht ik al, had het er inderdaad niet bijgezet maar had eerst en 12 gurtner, maar zou ik dan gewoon dezelfde maat bestellen?
 
Ik zou dezelfde maat nemen, plus 4 extra sproeiers...
Voorbeeld, maat 64, dan ook 62 en 60.
Maar ook 66 en 68, en aangezien je over 3 weken met een 70cc gaat rijden, kun je het best gelijk ook wat grotere meenemen in je bestelling.
 
Dat heb ik eigenlijk nog nooit begrijpen..

Carb word groter dus hoofdsproeier word kleiner.. Mag je mij dan eens uitleggen hoe dit dan zit.

Dus door de kleinere sproeier rijd je dan ook zuiniger?
 
Merk nu af en toe dat als ik bij het stoplicht eventjes stil sta en daarna wil wegrijden dat ik 3-4 seconden gas moet inhouden en dat hij dan pas wegtrekt, bougie kleur is mooi bruin. luchtstelschroef heb ik vanalles geprobeerd maar rijdt toch het beste op 1,5 open. benzine toevoer is ook goed. valse lucht gecheckt kon ik nergens vinden.

Zou het kunnen dat hij gewoon teveel benzine krijgt ofzo omdat er nog een 50cc in zit?
 
Back
Top