Schema Vraagje

Peter010962

New Member
Tijdens het rijden valt mijn scooter uit een yamaha neos , bougie en cdi vervangen ook kompressie maar geen vonk .
Wie heeft het antwoord
 
Advertisement - register to remove this

Dit is wat lastig te zeggen zonder het e.e.a. na en/of door te meten.
Voor nu zeg ik het contaktslot omdat de CDI een signaal nodig heeft, maar dit kan ook heel goed wat anders zijn...

Denk aan sluiting en of gebroken bedrading tussen CDI en contaktslot.
Stator/ontsteking en CDI
Of Bobine en CDI...

Wellicht zijn er wat koperen delen vervuild waardoor het e.e.a. niet meer goed geleid.... ook stekkerverbindingen even goed controleren binnen dit circuit. Corrosie van wit en/of groen poederkristallen welke visueel zichtbaar zijn is de moeite waard om te controleren en te reinigen.

En weet niet uit welk bouwjaar de scoot is maar Minarelli is bij het nieuwere type overgestapt op een DC-CDI, dit wil zeggen dat dan de accu weer van noodzaak is. Deze CDI pakt spanning van de accu en is niet afhankelijk van een zgn laadspoel van de stator.
 
Last edited:
Sparky , inmiddels een nieuwe cilinder incl zuiger en veren maar weer een kleine streep door restvuil in het blok . Maar met grotere zuigerveren toch veel compressie een goede vonk maar hij wil niet aanslaan , zuiger ook omgedraaid met poorten aan de uitlaat kant geen volledige reactie wel willen maar niet tot stationair aanslaan.
 
zuiger ook omgedraaid met poorten aan de uitlaat kant

Is alles nog wel heel dan?
Als men de zuiger omdraait komen de zuigerveren in de poortopeningen terecht met als gevolg, schade aan de cilinder.
Meestal komt het niet zover en breken alleen de zuigerveren..., maar is toch wel een beetje vreemd dat de motor start en loopt met dit gegeven.

Eigenlijk is dit helemaal niet mogelijk zonde schade aan bovengenoemde onderdelen.., dus??
 
Alleen om te proberen of dit kan maar zonder vonk en aansluiting ivm twijfelen , maar op de originele manier wel compressie en grote vonk ook benzine mengsel uit de cilinder uitgang maar geen lopende motor . Ontsteking draaid dus nu weet ik het niet meer
 
Alleen om te proberen of dit kan maar zonder vonk en aansluiting ivm twijfelen , maar op de originele manier wel compressie en grote vonk ook benzine mengsel uit de cilinder uitgang maar geen lopende motor . Ontsteking draaid dus nu weet ik het niet meer
dus als ik het goed begrijp heb je nu een vonk, compressie en een benzine mengsel?! kijk is of je cab goed is afgesteld. als dat zo is haal je vliegwiel er af met een vliegwiel trekker (beslist GEEN pollietrekker) en kijk of de spie die je vliegwiel en de krukas op de goede plek houd nog zit.(heb ik ooit gehad dat die weg was en de krukas draaide en het vliegwiel minder hard (was 4,5 aan het zoeken wrm hij niet liep).
hoop dat je er iets aan hebt.
 
Na dat ik de koppakking die met de nieuwe cilinder was meegekomen en de pakking plaatste die er op zat , was het gelijk starten en stationair draaien . De oude pakking van aluminium is 2x zo dik als de nieuwe van koper .
 
Back
Top