Vraagje waar de groene en gele draad van is?

Peugeot-Zenith-Rider

Ride along the road
Goedemiddag SF-leden,

Wou gisteren mijn Peugeot Zenith weer starten na de carburateur te vervangen hebben. Startte toen vrij snel en moest ik
alleen nog de afstellingen regelen qua lucht- en benzine verhouding. Dat wou niet echt lukken...
Vanochtend even gekeken en alles na gaan lopen en toen kwam ik tot de ontdekking dat er een kabel los hing!
Het is een groene draad en een gele draad die daar bij hoort. Waarschijnlijk is de draadboom verprutst, want die twee draden
zaten vast aan een één-polige stekker, waarvan ik de locatie nog niet van heb gevonden... Ben niet zo van de elektra maar
wil er wel wat over gaan leren. Iemand die mij een advies of tip kan geven over de groene en gele draad plus verbinding?
Verder start de scooter wel maar komt niet op zijn top qua snelheid. Loopt wel gewoon stationair verder.
Alvast bedankt voor het meedenken
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je misschien een foto?

Maar geel groen is volgens mij van de automatische choke, heb je deze wel opnieuw aangesloten na het vervangen van je carb?
 
Heb je misschien een foto?

Maar geel groen is volgens mij van de automatische choke, heb je deze wel opnieuw aangesloten na het vervangen van je carb?

Ok dan, bedankt voor de info. Had de "oude" automatische choke overgezet op de nieuwe carburateur,
dit omdat ik de "oude" niet kon ontkoppelen... Waarschijnlijk is dat dan het resultaat van wat "beun" werk geweest.
Ga morgen wel weer even kijken waar de draden van de automatische choke dan heen gaan.
Had wel vanuit de draadboom aan de voorzijde een groene gezien die alleen maar massa maakt op het frame.
Misschien kan ik dan ook ergens nog de gele draad vinden. Hopelijk is de draadboom nog wel wat aan te passen.
Bedankt voor het "meedenken" in ieder geval...
 
Back
Top