Vraagje vertanding/poulie Puch Zip.

citroensap

Well-Known Member
Hallo, Ik heb van de week een Puch Zip gehaald voor op straat . Toen ik het kreng echter wat sneller wou laten lopen kwam ik erachter dat er nog zo`n oeroude koppeling op zit waar onderop de poulie ook een moer zit, en ook de drukveer is stukken breder. Mijn eerste gedachte was om er een andere poulie+ koppeling etc op te zetten maar de vertandingsas primair is ook te dik. Nou zie ik op het forum altijd iedereen geilen op Type 1 carters en iedereen rijd dus ook met langere vertanding + Overrange poulies. Nu komt mijn vraag : Welke vertanding pas in dit blok ? Als het goed is niet van een SP98 of Type2/3 lijkt me want dat heb ik vroeger gehad en daar pastte wel andere poulie/koppeling en vertanding in... Of kun je de complete vertanding incl deksel van zo`n blok erop zetten? Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen want dit is niks :p
 
Advertisement - register to remove this

als je even zoekt kun je het antwoord makkelijk vinden.

een primaire set van Typhoon past erin , en zelfs alleen een originele ingaande as van typhoon ipv de std ingaande as.

ik heb dit vaker zo gedaan omdat de oudste types poelies regelmatig kapot lopen , en er minder fatsoenlijk spul voor is zoals de koppeling etc.
Ik kwam dit zelf in '97 ofzo tegen toen ik een snelle Sfera wilde maken en dus geen vertanding en koppeling kon vinden.

dus je kunt gewoon een Typhoon setje erin zetten ,als je toch langer wilt zou ik de RF even berekenen die je nu hebt (als het goed is is dat nu 12,10)

11-39 primair en 14-48 secundair.

Stage6 en Malossi hebben hier wel setjes voor.

en dan kun je dus de Nrg/Typhoon/NTT poelies gebruiken met fatsoenlijke koppelingen en drukveren.

maar dat kun je beter even bekijken.
 
Kijk hier heb ik wat aan, bedankt. Vertanding klopt idd ik gooi er ook een 14/39 van malossi in dan. Nou kan ik lekker dat ding af gaan stellen :)

PS : Blijf eens niet zo lang lullen met Dennis aan de telefoon joh :p
 
Back
Top