Vraagje over waterpomp schild

Tommy.

*BA DUM TSS*
Jaja, voordat jullie denken wat is die Tom een beunhaas ofzo, ik ben ze broertje Rob en Tommy staat nog lekker ingelogd op mijn computer (die is 1 maand naar Indonesie met ze vriendin, dus hij kan me ook niet helpen) dus dan kan ik mooi even wat dingen vragen wat ik ben nog wel een beunhaas op scooter gebied =D

Dus, ik heb een best grote bestelling gedaan waarbij ook een Stage6 (SSP) waterpomp schild bijzit, linkje: http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?products_id=5264
Nu staat hierbij:
Dit is alleen het voorste gedeelte van het koelhuis.
Met dit onderdeel heb je 40% betere doorstroom.

De vragen:
Dus het achterste gedeelte zit dan toch gewoon in je blok xD? (Yamaha Aerox)
En betreft die 40% betere doorstroom dat is toch juist alleen maar beter?
Bij de bevestiging van die waterpomp schild moet je eerst dan je koelslangen van je standaard waterpomp schild afhalen (lijkt me logisch) zit er in die slangen dan slangen dan nog koelvloeistof? Anders giet het er opeens allemaal uit :p.

Verder nog wat handige opmerkingen over het monteren van dat ding lijkt me handing want ik snap nog niet zo heel veel van al die zooi xD

Dikke doeidoei,
Rob.
 
Advertisement - register to remove this

dat ding zal weinig doen aan je temperatuur hoor..

is min of meer een beetje gebakken lucht imo ..

als je de slangen los haalt komt daar uiteraard vloeistof uit , haal eerst de onderste los , dan de bovenste , dat werkt goed.

verder gewoon de 3 m5 boutjes los draaien , de o-ring moet je of laten zitten of een nieuwe monteren , je kunt er even wat vet aan doen zodat ie er goed op blijft zitten.

dan de nieuwe er weer op draaien , om en om en dan vast. slangen er weer aan en KVS erin.

maar als het "schoepenradje" er bij zit word het wel iets lastiger.
 
Bedankt Melf, maar dit staat erbij:
Inclusief: Waterpomp rad - bevestigings materiaal
Dus er zit ook een radje bij, hoe bevestig ik die?
 
als alleen die as moet worden vervangen is het ook niet niet zo'n probleem , even de circlip aan de binnenkant los pakken met een circliptang , dan het witte wieltje eraf , dan de spie eruit (ronde pen) , en dan weer een circlip geloof ik. dan kan ie eruit.
 
Oh ok, maar moet je ook echt dat radje wat je erbij krijgt ook bevestigen? Wat ik bedoel is of je niet de oude die erin zit niet er gewoon in kunt laten zitten =) Hopelijk begrijp je me
 
Oh ok, maar moet je ook echt dat radje wat je erbij krijgt ook bevestigen? Wat ik bedoel is of je niet de oude die erin zit niet er gewoon in kunt laten zitten =) Hopelijk begrijp je me

melf bedoeld eigenlijk dat radje, als je zijn beschrijving volgt kan je het radje inclusief asje er gewoon eruit trekken en dan de lagers wisselen.
dan steek je het asje incl. radje terug door de (nieuwe)lagers en volg dan melf zijn beschrijving achterstevoren om alles terug te monteren.
 
de lagers hoeven als het goed is niet te worden verwisseld...

je KUNT de oude laten zitten natuurlijk , maar je krijgt m er toch bij , waarom dan niet monteren? en bovendien is juist dat radje ook anders..
 
Ah ok, ik begrijp hem nu wel =D
Sorry verder want ik snap al die woorden niet zo heel goed :p

Bestelling was trouwens vanmiddag geleverd en was pas 8 uur klaar met werken dus ik heb alleen even me SSP kickstart erop gegooid, morgen wss dan die waterpomp schild ding.
 
Back
Top