Vraagje over te hard rijden!

Ik heb laatst een mooie helemaal originele gilera zulu uit 2002 gekocht. Een schakelmodel. (a) Hij loopt alleen wel te hard, maar hij is origineel! Niks aan veranderd!

Wat gebeurt er, als ik op de rollerbank terecht kom? :eek: Kunnen ze mij een boete geven, voor een helemaal originele brommer? en, als je nou zegt dat je je altijd aan de snelheid houd. Mogen ze je dan nog een boete geven, omdat je brommer harder kan, dan mag? Bijvoorbeeld als ik over de doorgaande weg netjes 45 rijd, en ik word van de weg af gepikt voor een testje, krijg ik dan ook een boete?...

Alvast bedankt! (a)
 
Advertisement - register to remove this

ze kunnen je bekeuren vanaf 50 kilometer per uur op de rollerbank. maar de meeste agenten schrijven pas na 60 maarja je hebt er van die strepen jagers tussen zitten
 
Ja oké... maar die brommer loopt standaard ruim 80. :eek:

Voor zover ik weet, is er niks aan veranderd. Ook een vriend die scootermonteur is, heeft erna gekeken, en ziet niks waarom die zo hard zou gaan. Zelfs de prop enzo zit nog in de uitlaat! De CDI is nog niet ontgrenst, noem het maar op...

Kan ik dan een boete krijgen, ookal is die origineel? :eek:
 
Je krijgt gewoon een boete als je te snel gaat op de roller, maakt niks uit of je brommer origineel is of niet.

Komt ook omdat in veel landen brommers 80 mogen (spanje volgens mij bijv.) alleen in nederland doen ze er moeilijk over.
 
De regel is: een voertuig met gele brommerkentekenplaat mag maximaal 45km/u rijden. Na correctie enzo mag je in de praktijk 54 echte rijden (weet het exacte getal niet).

Wat de reden is dat jouw brommer dat niet doet zal die agent een zorg zijn, in zijn boekje staat "meer dan 54 = boete". Als je iemand vermoord met goede reden is het toch ook niet opeens in orde :p
 
En er is geen enkele brommer die in Nederland origineel boven de 50 uitkomt, dus 100% origineel zal die niet zijn. Andere vertanding kan ook nog, en extra versnelling kan ook nog bij een sommige schakels.
En ze mogen je altijd een boete geven als jouw brommer boven de 59 uitkomt op de rollerbank, dat zit in die 59 al meetcorrectie. Dat is de wet. Hoe jij erop rijdt heeft niets te maken met het feit dat je niet boven de constructiesnelheid uit mag komen.
 
Er zijn genoeg brommers die origineel, af-fabriek, conform de Nederlandse wet, harder dan 45 rijden. Er is geen 1 brommer die PRECIES 45 rijd.
 
@ brommertje:Ow jawel hoor. Zoek maar eens een schakel, die onder de 50 uit komt, als die gloedjenieuw uit de fabriek komt. De meeste halen dan makkelijk 60.

en lodewijk, bedankt voor de reactie. ;) Wel stom. :| Mja, dan maar verder opvoeren, en hopen dat ik weg kom. (a) (l) Fietspaden:p
 
Heel simpel, schakels die nieuw verkocht worden lopen gewoon ~45!!! Word ie ontgrensd dan pas loopt hij harder als 45!!! En dat mag niet! Al heb je er niets aan gedaan en hij loopt harder als 45 is dat verboden! En dit betekend dus dat 1van de vorige eigenaren er iets aan gedaan heeft!
 
Back
Top