vraagje over speedfight

Status
Not open for further replies.

brodka

Well-Known Member
hello allemaal

heb een vraagje ben van plan een speedfight te kopen, maar ik vroeg me of de koffer onder het zadel groot genoeg is voor en helm in op te bergen

thanx:)
 
Advertisement - register to remove this

die gaten, is vooral errug leuk met de regen.... heb vroeger (toen iedereen een SF1 had) bij mij op school menig SF bestuurder uitgelachen omdat hun scooter niet meer startte vanwege Water in luchtfilter...... dat heb je best snel bij een SF met zo'n luchtfilter (waarvan de gaten zijn uitgeboord)
 
Luchtfilter is nog steeds beter dan zo een powerfilter. Geluid is wel geil...:~
Maar je zuigt danig veel vuil aan dat je cil gewoon voor de bak is na een tijdje rond te rijden.
Is het echt zo erg dat daar veel water inkomt? Enals je er een gaas voorzet? Dan krijg je minder lucht binnen en misschien geen regen meer ook niet, maar behoud je misschien het geluid? Of is dit een heel dom idee???:?
 
Originally posted by brodka
ah en nog ff iets vragen
als je gewoon al de begrenzers uit een speedfight haalt (piemel vd uitlaat en plaat uit vario) hoe snel rijd die dan ongeveer?

zijn er nog andere begrenzers dan deze 2?

tnx

Hallo forumlezers(essen)

Ik ben net helemaal nieuw in dit forum en heb alle replays over dit topic gelezen.

Mijn ervaring voor wat betreft het helmvak is dat mijn ARAI (Quantum/f) die eruitziet zoals de Nakano in "wheels" er eigenlijk niet in past!

Als ik de buddy dicht wil doen moet ik er echt op duwen omdat de helm eigenlijk iets te groot is. En ik heb toch maar een maatje M.

Over de begrenzing en de snelheid na het verwijderen ervan kan ik jullie het volgende vertellen:
Mijn dealer heeft alleen het pijpje bij de bocht dichtgelast en de plaat uit de vario gehaald.

Ik heb de scoot de eerste 500 km heel goed ingereden met zeer wisselend toerental op aanraden van m'n dealer en nu rijdt ie zonder problemen 85 km op de teller van een VW.

Er is echt niets anders aan gedaan, want ik ben erbij geweest toen ie is veranderd.

En dan natuurlijk nog iets: Gebruik altijd goede full-synthetic olie en geen goedkopere half synthetic!!!

Een ding is in ieder geval wel heel tof: de meeste jongens verwachten geen meisje op zo'n snelle scoot:)
 
Re: Speedfight

Originally posted by LXSpeedfighterz
Over dat slot: De speedfight heeft een "boa-slot", deze kun je bij je speedfight kopen (soms zit hij er al bij). Dit slot komt aan de achterkant van je scooter en het zit verwerkt in het frame, zodat je geen ruimteverlies hebt.
Handig, is dit een beetje een fatsoenlijk slot?

Catt: 85 op een autoteller lijkt me trouwens wat hard voor een std. speelfight 2 (of niet?). Hoe hard gaat hij op je eigen teller?
 
Re: Re: Speedfight

Originally posted by RDAW

Handig, is dit een beetje een fatsoenlijk slot?
nee, is een kutslot... het is helemaal niet flexibel ofzo... je krijgt het met heel veel moeite net rond je achterwiel, rond een paal lukt nog wel... een gewoon los slot is een stuk handiger... het enige fijne is dat je slot niet in je buddy ligt, maar als je rijd heb je je helm op en slot in buddy en als je em parkeert heb je slot om wiel en paal ofzo..(duh..diz logisch mja)...
 
Re: Re: Speedfight

Originally posted by RDAW

Handig, is dit een beetje een fatsoenlijk slot?

Idd, het is een stug slot, wat zich niet snel door je achterwiel laat steken. Maar ik vindt hem wel erg handig, ik kan m'n scoot lekkur snel ergens ff aan kan vastmaken, en ik zet m'n achterwiel toch nooit vast met een slot, want dat helpt geen f*ck. Het is juist beter als je hem altijd aan een paal vastzet ofzo, kenne ze 'm niet ff snel in een busje tillen ofzo.
 
Originally posted by bond007
als je gewoon standaard onbegrensd rijdt is er toch geen verschil tssn full/half syntetische olie???
(BRAINZ_MODE)
Hoe je ook rijdt, er zit altijd verschil tussen full/half syntetische olie.|(
(/BRAINZ_MODE)
 
Last edited:
Originally posted by LXSpeedfighterz

(BRAINZ_MODE)
Hoe je ook rijdt, er zit altijd verschil tussen full/half syntetische olie.|(
(/BRAINZ_MODE)

ja aersch, dat wist ik ook wel

het gaat er gewoon om dat je geen verschil zult merken
 
Originally posted by bond007


ja aersch, dat wist ik ook wel

het gaat er gewoon om dat je geen verschil zult merken

Hehe, wat kunnen mensen toch ook lekker happen naar zo'n opmerking.

Om het verschil te proberen heb ik vandaag ff een flesje full-synthetic 2T olie gekocht, en heb m'n oude olie vervangen door datgene.
 
euhm

ik heb ergens gelezen (nee geen scootin, een of anders site) dat eens je full synethische olie gebruikt hebt, je niet meer mag overschakelen op half syntetisch... :?

weet iemand hier meer over, waarom het niet zou mogen?
 
Originally posted by Catt



Ik heb de scoot de eerste 500 km heel goed ingereden met zeer wisselend toerental op aanraden van m'n dealer en nu rijdt ie zonder problemen 85 km op de teller van een VW.

Er is echt niets anders aan gedaan, want ik ben erbij geweest toen ie is veranderd.

Een ding is in ieder geval wel heel tof: de meeste jongens verwachten geen meisje op zo'n snelle scoot:)

HEHE SNELLE SCOOT :+
 
Originally posted by JohnB
weet wel dat het om een teller gaat die willen wel is afwijken mn buren hebben een zenith en die rijdt met een sp3 en verw. variobegr. ook 90 op teller maar ze mogen bij zijn als dat apparaat de 70/75 haalt.
was wel graapig 'ik ga 90!!' ging ik dr naast rijden op mn vision die 100 ECHTE km ging kwam niet verder dan de 70/75 HAHA

Zo erg is de afwijking niet hoor.
95 op de teller is wel in de 80 op een auto teller....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top