vraagje over speedfight

Status
Not open for further replies.

brodka

Well-Known Member
hello allemaal

heb een vraagje ben van plan een speedfight te kopen, maar ik vroeg me of de koffer onder het zadel groot genoeg is voor en helm in op te bergen

thanx:)
 
Advertisement - register to remove this

Re: Re: Re: Speedfight

Originally posted by LXSpeedfighterz


Idd, het is een stug slot, wat zich niet snel door je achterwiel laat steken. Maar ik vindt hem wel erg handig, ik kan m'n scoot lekkur snel ergens ff aan kan vastmaken, en ik zet m'n achterwiel toch nooit vast met een slot, want dat helpt geen f*ck. Het is juist beter als je hem altijd aan een paal vastzet ofzo, kenne ze 'm niet ff snel in een busje tillen ofzo.
hij is wel erg handig jah,maar ik heb toch liever een gewoon slot,waarom?nou,das veel flexibeler en makkelijker om vast te maken,ik neem verder toch net zo veel mee in me bak,en een gewoon slot kan ook om een paal o.i.d. heen,als je je scoot maar goed neerzet...
 
Originally posted by Catt





Ik heb de scoot de eerste 500 km heel goed ingereden met zeer wisselend toerental op aanraden van m'n dealer en nu rijdt ie zonder problemen 85 km op de teller van een VW.

ik heb die van mij redelijk ingereden,en ik rij nu 80 op de teller van een audi,ook alleen begrenzers eruit

En dan natuurlijk nog iets: Gebruik altijd goede full-synthetic olie en geen goedkopere half synthetic!!!

dat maakt voor je snelheid geen flikker uit hoor,je gaat niet harder van volsynt olie
 
Re: Re: Speedfight

Originally posted by RDAW

Handig, is dit een beetje een fatsoenlijk slot?

Catt: 85 op een autoteller lijkt me trouwens wat hard voor een std. speelfight 2 (of niet?). Hoe hard gaat hij op je eigen teller?

Hoi,

Sorry dat ik nu pas kan reageren, maar frustratie alom!!!
Kon de laatste dagen geen verbinding maken met het forum|(

Op m'n eigen teller gaat ie bijna 95, dat was dus twee weken geleden, toen het zo lekker warm was en windstil.
En ik weeg natuurlijk maar 53 kg:D

Ben vandaag teruggeweest naar de dealer, want m'n scoot reageerde slecht op gasgeven als ik had afgeremd voor fietsers.
Het duurde eninge tijd voor ie weer op toeren kwam. Voorheen kwam ie direct op toeren/snelheid.

Ze hebben er nu een andere sproeier ingezet en de gasnaald versteld en ie loopt weer zoals eerst.
Zou het met de temperatuur te maken hebben? Zerer 12 gr. kouder dan twee weken terug.

Ok guys, keep me informed, I will...

Groetjes, Catt

PS: Ik heb nog een vraagje (als dat hier mag)

Ik heb geinformeerd naar een snelheidsbegrenzer voor m'n scoot omdat er binnenkort natuurlijk weer gecontroleerd gaat worden.

Nu kreeg ik de raad om een toerenbegrenzer met afstandbediening te nemen, omdat die het beste zou zijn op de SF (werkt op SF heel goed/makkelijk en is betrouwbaar)?
Als ie op de rollenbank moet zou ik 'm meteen af moeten zetten en als ie dan opnieuw start is ie begrensd.

Iemand die ervaring heeft met zo'n begrenzer??
 
Re: Re: Re: Speedfight

Originally posted by LXSpeedfighterz


Idd, het is een stug slot, wat zich niet snel door je achterwiel laat steken. Maar ik vindt hem wel erg handig, ik kan m'n scoot lekkur snel ergens ff aan kan vastmaken, en ik zet m'n achterwiel toch nooit vast met een slot, want dat helpt geen f*ck. Het is juist beter als je hem altijd aan een paal vastzet ofzo, kenne ze 'm niet ff snel in een busje tillen ofzo.


Ben ik het helemaal mee eens, gewoon aan een hek of paal vastzetten. Adviseren ze ook bij Orion verzekering.

Ik heb het extra moeten kopen en kostte wel ff 399 ballen met montage. Maar is makkelijk in gebruik en je hebt geen losse rotzooi in je bak die ligt te rammelen:!

Groetjes, Catt
 
Originally posted by bond007


ja aersch, dat wist ik ook wel

het gaat er gewoon om dat je geen verschil zult merken

Hey,

JIJ niet, maar de motor van je scoot wel als je op de grens van warmlopen zit. Je hebt gewoon een grotere reserve voor het echt mis gaat.

Het is eigenlijk net als met koken: je eten verbrandt niet zo snel in een Tefal pan:D

Op de sites van de grote oliemaatschappijen kun je alle info vinden.

Grtzz, Catt
 
dat van die oliemaatschappijen is grotendeels gewoon reclame hoor,mijn speedfight zou minder last hebben van rookontwikkeling met tts,nou sorry,maar als ik (vooral met koude motor) wegtrek dan staat de hele straat blauw (sproeier is wel gewoon ok)
 
Re: Re: Re: Speedfight

Originally posted by Catt

Nu kreeg ik de raad om een toerenbegrenzer met afstandbediening te nemen, omdat die het beste zou zijn op de SF (werkt op SF heel goed/makkelijk en is betrouwbaar)?
Als ie op de rollenbank moet zou ik 'm meteen af moeten zetten en als ie dan opnieuw start is ie begrensd.

Iemand die ervaring heeft met zo'n begrenzer??

Ik zou je aanraden om gewoon een "simpele" morsecode begrenzer te nemen, deze zijn een stuk goedkoper, kleiner, en naar mijn idee ook betrouwbaarder. Ik heb zelf ook zo'n morsecode begrenzer op m'n SF, en hij werkt perfect.
(Let er wel op dat begrenzers niet werken op SF's met chipkey)
 
[offtopic]
ik heb met mijn onbegrensde speedfight LC ook weleens een dipje van 0-10 km/h, maar alleen als de motor warm is, dus als de temperatuurmeter bijna op de helft staat... als ie koud is trekt ie vanuit stilstand hard weg en reageert goed op gas, maar als ie warm is duurt het wat langer voordat ie goed op toeren is en lekker optrekt... het is dus niet de drukveer want tis alleen als ie warm is...iemand een idee of hier ook ervaring mee bij peugeot?
[/offtopic]
 
dat boa slot dat heerst echt, ik heb hem 4 maanden geleden in m'n viva laten zetten, en dat ding is echt heel erg goed!!!! koste maar 320 incl, montage, omdat ik toen zelf al m'n kappen er al af gehaald had van wege het overspuiten!! alleen als je geen spatbord hebt moet je zorgen dat het rode schuifje goed over de sleutel ingang zit, anders komt er modder zooi in, en krijg je hem niet meer over!!!!
 
Originally posted by SpeedfightFreak
[offtopic]
ik heb met mijn onbegrensde speedfight LC ook weleens een dipje van 0-10 km/h, maar alleen als de motor warm is, dus als de temperatuurmeter bijna op de helft staat... als ie koud is trekt ie vanuit stilstand hard weg en reageert goed op gas, maar als ie warm is duurt het wat langer voordat ie goed op toeren is en lekker optrekt... het is dus niet de drukveer want tis alleen als ie warm is...iemand een idee of hier ook ervaring mee bij peugeot?
[/offtopic]
heeft die van mij ook wel regelmatig ja,als ik vanuit stilstand volgas wegtrek (koudof warm maakt niet uit) dan heb ik ook altijd een dipje,een standaard onbegrensde kymco trekt mij er de 1e paar meters nog uit,denk dat het de koppeling is die weer vaag doet, maar komt binnekort toch een ander onder...
 
Originally posted by Drent
k de newB is er weer

gewoon snelheid of ehm...... ?

Neh, de hele zooi, papieren, rollenbank alles!!

En omdat de scholen hier allemaal gecentraliseerd liggen is de pakkans erg groot. Ze zetten gewoon die hele weg af omdat die alleen voor fietsers/bromfietsers is...

Er zijn maar een paar routes die je kunt rijden en tegen motor agenten kun je niet op met je scoot:(

Grtzz, Catt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top