Vraagje over rolletjes

Bartjens

Well-Known Member
Ik had eigenlijk een vraagje over het monteren van rolletjes?

Ik had pas gelezen dat er mensen zijn die kogellager vet op e rolletjes doen hoort dit is dit standaart? ik doe ze er altijd droog in..
en de geleider bus doen jullie daar ook vet op?

Ik weet wel dat de nieuwe polini speedcontrol een keering heeft op de geleide bus zodat je aan de andere kan vet kan doen.

Sorry mischien is deze vraag vaker gesteld maar ik kon hem echt niet vinden.

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Bartjens said:
Ik had eigenlijk een vraagje over het monteren van rolletjes?

Ik had pas gelezen dat er mensen zijn die kogellager vet op e rolletjes doen hoort dit is dit standaart? ik doe ze er altijd droog in..
en de geleider bus doen jullie daar ook vet op?

Ik weet wel dat de nieuwe polini speedcontrol een keering heeft op de geleide bus zodat je aan de andere kan vet kan doen.

Sorry mischien is deze vraag vaker gesteld maar ik kon hem echt niet vinden.

alvast bedankt

Nee, ik doe dat nooit :) Gewoon alles droog monteren en nooit problemen gehad ;)
 
alleen bij Honda en Peugeot zit vet , dit gaat irritante geluidjes tegen, zo wil het nog weleens gebeuren dat als je een Peugeot vario helemaal droogmaakt dat ie stationair wat rammeld omdat de rollen er iets los in zitten.. vandaar het vet..

doot het vet slijten de rollen wel sneller als er eenmaal een vlak kantje aan zit , het vet zorgt er dan ook voor dat de rollen minder goed rollen omdat het vet voor de rollen word aangdrukt en vet plakt nogal...

ik ben geen fan van vet in de vario , het kan eigenlijk ook bij weinig vario's omdat er geen deksel op zit die het vet tegen gaat houden , omdat de vario vrij hard ronddraait word het vet naar buiten geslingerd , bij een Peugeot vario word dit dan tegengehouden door een deksel met o-ring , bij de meeste vario's zit dit niet en zal het vet uit de vario vliegen en wellicht op de v-snaar komen ,deze zal dan gaan slippen en knappen in het ergste geval...
 
Back
Top