Vraagje over Pia 2e rad er bij

PlaYa4YUE

H.T.G Member #14
hallo ik heb zitten denken maar weet niet zeker of ik het goed heb vandaar dat ik hier ff informeer.

ik heb een runner waar ik de standaard rad er uit heb gehaald en een Twingo kachel rad er in heb gezet. maar ik vind hem nog teeds niet goed genoeg koelen daarom wil ik de standaard rad er weer bij zetten (onder de kachel rad)

zie hier voor mijn plan

piarad.jpg

is het zo goed aangesloten of moet ik er iets aan veranderen

mensen met opmerkingen/tips
laat wat horen

GreetZ

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Plaatje van kenan klopt ook niet :)

Bij zijn tweede radje zie je dat het kvs er bovenaan in gaat,maar en meteen onderaan weer uit gaat,zo werkt het dus nog niet.

Het zit zo:

je warm water gaat bovenin je bovenste rad,en komt er onder weer uit,dan gaat het weer in de bovenste aansluiting @ tweede rad en komt daar er daar onder weer uit.

Dat koele water gaat dan naar je waterpomp,en komt er daarna via je cil weer uit,waarna het weer bovenin je eerste rad komt en geheel zich herhaald.

Je moet dus zorgen dat waneer het water in je tweede rad komt,dat je 2 aansluitingen dicht maakt aangezien je die niet gebruikt.

Hoop dat het zo duidelijk is

Originally posted by Kenan
kijk es goed dan :?

Heb ik gedaan :p
op jouw tekening gaat het water als het naar het tweede rad stroomt,en ook meteen onder weer uit,datheeft geen nut tuurlijk.

Het enige wat er verandert moet worden op jouw tekening is de twee onderste aansluitingen @ tweede rad,die moeten juist omgedraaid zijn,zodat het water heel het rad door moet voordat het eruit kan,en dan heeft het tweede rad dus ook pas echt nut :)

Water vult zich zowiezo in de rad..
Het is heus niet zo dat die meteen eruit stroomt..
Btw, die Twingo rad heeft volgens mij maar 2 aansluitingen dus er is zowiezo geen andere mogelijkheid..

Back