Speedyrules
180cc koning
Ok , het zit dus zo, een maat van me heeft een rox van eind 2003 , gezien hij er niet zoveel van kent vroeg hij me om de volgende setup te monteren
21mm do
c16
evo50
doppler p12
evo vario/halfpoulie
2g koppeling
nu hebben we voor het afstellen al zowat alles geprobeerd maar dat heeft dus geen gasreactie en gaat door de powerband heen als een giet 50 cilinder , en de topsnelheid is medelijkwekkend (100 meter ofzow) , echt veel toeren draait ie overigens ook niet echt
wat overigens ook duidelijk opviel was dat de scooter stotterde wat we ook probeerde, we hebben met een ngk 9 bougie geprobeerd , elektrode afstand geregeld , ngk 10 bougie geprobeerd met geredelde elektrode afstand 3 verschilende gasnaalden met alle mogelijke standen , overige carburator afstellingen hebben we ook proberen aan te passen maar het probleem blijft dus
nou ben ik een beetje ten einde raad , ik heb in de tijd dat ik scooterrijd al menig kapotte bougie gehad en een stuk of 2 bobijnen kapot gereden , het probleem dat nu voorkomt heb ik nog nooit gevoeld maar het lijkt echt van de ontsteking te komen
nu is de vraag, een niew model aerox heeft een veel grotere cdi dan een ouder model en de ontsteking draagt 8 lichtspoelen oid ipv de oudere modellen met slechts 5 lichtspoelen, ZOU het nu kunnen dat het prbleem aan de ontsteking ligt ? ik zou zeggen ze begrenst maar hij draait toch een 11.000 rpm oid en dat lijkt me nu geen toerental waarop een std ontsteking zou moeten begrenzen
heeft er iemand mss ervaring met nieuw model aerox ontstekingen en snellere setups ?
21mm do
c16
evo50
doppler p12
evo vario/halfpoulie
2g koppeling
nu hebben we voor het afstellen al zowat alles geprobeerd maar dat heeft dus geen gasreactie en gaat door de powerband heen als een giet 50 cilinder , en de topsnelheid is medelijkwekkend (100 meter ofzow) , echt veel toeren draait ie overigens ook niet echt
wat overigens ook duidelijk opviel was dat de scooter stotterde wat we ook probeerde, we hebben met een ngk 9 bougie geprobeerd , elektrode afstand geregeld , ngk 10 bougie geprobeerd met geredelde elektrode afstand 3 verschilende gasnaalden met alle mogelijke standen , overige carburator afstellingen hebben we ook proberen aan te passen maar het probleem blijft dus
nou ben ik een beetje ten einde raad , ik heb in de tijd dat ik scooterrijd al menig kapotte bougie gehad en een stuk of 2 bobijnen kapot gereden , het probleem dat nu voorkomt heb ik nog nooit gevoeld maar het lijkt echt van de ontsteking te komen
nu is de vraag, een niew model aerox heeft een veel grotere cdi dan een ouder model en de ontsteking draagt 8 lichtspoelen oid ipv de oudere modellen met slechts 5 lichtspoelen, ZOU het nu kunnen dat het prbleem aan de ontsteking ligt ? ik zou zeggen ze begrenst maar hij draait toch een 11.000 rpm oid en dat lijkt me nu geen toerental waarop een std ontsteking zou moeten begrenzen
heeft er iemand mss ervaring met nieuw model aerox ontstekingen en snellere setups ?