vraagje over nieuw model aerox ontsteking

Speedyrules

180cc koning
Ok , het zit dus zo, een maat van me heeft een rox van eind 2003 , gezien hij er niet zoveel van kent vroeg hij me om de volgende setup te monteren

21mm do
c16
evo50
doppler p12
evo vario/halfpoulie
2g koppeling

nu hebben we voor het afstellen al zowat alles geprobeerd maar dat heeft dus geen gasreactie en gaat door de powerband heen als een giet 50 cilinder , en de topsnelheid is medelijkwekkend (100 meter ofzow) , echt veel toeren draait ie overigens ook niet echt

wat overigens ook duidelijk opviel was dat de scooter stotterde wat we ook probeerde, we hebben met een ngk 9 bougie geprobeerd , elektrode afstand geregeld , ngk 10 bougie geprobeerd met geredelde elektrode afstand 3 verschilende gasnaalden met alle mogelijke standen , overige carburator afstellingen hebben we ook proberen aan te passen maar het probleem blijft dus

nou ben ik een beetje ten einde raad , ik heb in de tijd dat ik scooterrijd al menig kapotte bougie gehad en een stuk of 2 bobijnen kapot gereden , het probleem dat nu voorkomt heb ik nog nooit gevoeld maar het lijkt echt van de ontsteking te komen

nu is de vraag, een niew model aerox heeft een veel grotere cdi dan een ouder model en de ontsteking draagt 8 lichtspoelen oid ipv de oudere modellen met slechts 5 lichtspoelen, ZOU het nu kunnen dat het prbleem aan de ontsteking ligt ? ik zou zeggen ze begrenst maar hij draait toch een 11.000 rpm oid en dat lijkt me nu geen toerental waarop een std ontsteking zou moeten begrenzen

heeft er iemand mss ervaring met nieuw model aerox ontstekingen en snellere setups ?
 
Advertisement - register to remove this

een evo 50 zal boven de 12.000 moeten draaien , ik had met mijn evo 50 2,7 gram erin toen liep ie pas goed met evo drukveer en evo vario etc. alleen dan met polini evo 50 pijp (loopt ook veel beter dan c-16 op evo cilinder) c-16 geeft wel veel koppel maar topsnelheid ligt lager ... dat stotteren kwam bij mij omdat ie onder toeren zat .

ik draaide met mijn evo combinatie 13.000 tpm , dan liep ie goed , onder de 12,700 ging ie minder lopen.





de ontsteking zou je gewoon eens moeten omruilen met een oude type ontsteking , maar als je dus een toerenteller hebt kun je zien of hij niet verder in toeren gaat (gewoon lichtere gewichten proberen)

ik zou iig een evo membraan monteren , deze scheelt aanzienlijk.

en voor de carburatie zou ik gewoon de std luchtfilter gebruiken , prop eruit en afstellen , werkte bij mij perfect en had toch 10,2 met bijna std evo cilinder en std ontsteking en carters......
 
Originally posted by melf #50
c-16 geeft wel veel koppel maar topsnelheid ligt lager ...

Hoewel ik ook niet denk dat de C16 aanzienlijk veel koppel zal leveren op de Evo50... De tegendruk zal door het grote volume veel kleiner worden dus koppel zul je er niet echt aan overhouden....
 
hmhm , hier heb ik al veel aan :)

gasreactie nam dus toe bij montage van het evo membraam ? das momenteel het meest dramatische probleem , heb je overigens ook getest met andere membramen ? VL14 met / zonder stuffer ? std membraam tuned, VL13 , ... ?

met std luchtfilter hebben we ook al getest dat was helemaal dramatisch, was het net een standaard cilindertje :p

ik heb na wat zoeken in de oude rommel doors nog een goede ontsteking gevonden, zal ik daar keertje mee testen

alvast bedankt mensen !
 
De cdi unit van model 2003 en 2004 is begrensd ik heb dit probleem namelijk ook met mijn aerox uit 2003.Krijg hem ook niet goed afgesteld en zeer trage gasreactie en ook dat heerlijke stotteren:)
 
Back
Top