vraagje over malossi voorvork

Desloper

Well-Known Member
Ik heb een malossi vork gekocht voor mijn nrg mc2
en nu wil ik ipv. 13inch 12inch runnervelgjes gaan rijden

weet iemand of dat dat gaat passen met de diameter v/d stnd. runner remschijf en ophanging v/d remklauw op de vork?!
 
Advertisement - register to remove this

maar ik wist niet ofdat de remschijf evengroot was, net bij iemand opgemeten en een runnerschijf is dus groter.

die bracket heb ik er ook bijgehad maar ik denk dat die niet past dan moet ik alsnog zelf een ophangbeugel voor de remklauw gaan verzinnen :(
 
Het past prima zolang je de remklauw die je bij de voorvork krijgt niet gebruikt!
Gewoon de originele nrg klauw gebruiken. Je zal wel tussen het bracket en de vork shimmetjes moeten doen om hem netjes recht erop te krijgen(althans bij de mijne)
Voor de rest past het prima hoor.
 
waarom doen ze dat onding eigenlijk bij de vork je het er geen reet aan:)

@roelandri heb je een foto van je scooter ik wil wel weten hoe dat staat onder een nrg

Je moet het eigenlijk zien als een set, want als je de remklauw er niet erbij zit dien je deze los te bestellen. Tegenwoordig zitten in alle vorkkits een remschijf.
 
Je moet het eigenlijk zien als een set, want als je de remklauw er niet erbij zit dien je deze los te bestellen. Tegenwoordig zitten in alle vorkkits een remschijf.

Ja bij de fs36R vorken zit een schijfje maar niet bij de f32S vork maar dat verklaart nog niet waarom ze bij malossi een remklauw ophanging verzinnen die afwijkt van de stnd. ophanging en dan een (gaar) bracketje erbij leveren om de stnd. remklauw te plaatsen.

moet je voorstellen als je oversized gaat rijden heb je automatisch een probleem met de ophanging
 
Ja bij de fs36R vorken zit een schijfje maar niet bij de f32S vork maar dat verklaart nog niet waarom ze bij malossi een remklauw ophanging verzinnen die afwijkt van de stnd. ophanging en dan een (gaar) bracketje erbij leveren om de stnd. remklauw te plaatsen.

moet je voorstellen als je oversized gaat rijden heb je automatisch een probleem met de ophanging


dit doen ze echt niet bij malossi hoor die voorvork ontwerpen.

het is namelijk een paoli vork. en die zit ook op de eerste type's phantums, alleen dan is ie paars in plaats van rood.

dus het is eigelijk een univerzelen vork.
 
Dat bracketje wat jij zo gaar noemt werkt anders prima hoor.
Als je foto wilt moet je even kijken bij de sbo open 70cc wedstrijden en dan is het de paars met gele Nrg. Maar of daar wat aan hebt vraag ik me af. Foto maken kan nu ook niet omdat de scooter nu uit een hoop onderdeeltjes bestaat..De bracket is trouwens bedoelt voor de nrg mc3 modellen waar std een 220 mm schijf inzit.
Mocht je meer willen weten moet je me maar pmen
 
dit doen ze echt niet bij malossi hoor die voorvork ontwerpen.

het is namelijk een paoli vork. en die zit ook op de eerste type's phantums, alleen dan is ie paars in plaats van rood.

dus het is eigelijk een univerzelen vork.

dat betwijfel ik...
ze gaan geen verstelbare vork op een scooter steken, uit het fabriek dan. Er zal zowiezo al een groot verschil zitten tussen de malossi versie en de phantom versie, al dan niet de prijs en het "merk"
 
dat betwijfel ik...
ze gaan geen verstelbare vork op een scooter steken, uit het fabriek dan. Er zal zowiezo al een groot verschil zitten tussen de malossi versie en de phantom versie, al dan niet de prijs en het "merk"



vorkphantom.JPG


Hier zie je dat de onderste verstelling er standaart ook al op zit.
de veer kracht verstelling zit er standaart niet op dan, maar dat is een kwestie van een shimmetje extra of minder te leggen.

en het voordeel is ook dat de wielas aan de onderkant van de poot licht en niet aan de voorkant. (kortere wielbasis)

dat zijn mij inzichten op een phantom vork tenopzichte van een malossi vork
 
Back
Top