vraagje over de extra grote achtervelg

orrie!

Sprint Team Zeeland
hoi ik heb een vraagje over de extra achtervelg van kiesler voor een aerox.
oftewel deze:

KIES025.jpg


hijs wel uber vet maar heeft het zin? voor betere grip dus geen wiel spin? en wat gebeurdt er dat ik de band van mijn oude velg er op leg? past deze niet? want ik heb eigelijk weinig zin om deze nog is te kopen! groetjes orlando. pm me graag!!
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij heb je gewoon het zelfde grip percentage. Want de ronding van de band blijft het zelfde, dus hou je altyd even veel ban op de weg.. je zult het alleen merken in bochten denk ik. (maar aangezien jy een sprinter hebt, merk je niks van bochten :p)

Je moet wel een andere band kopen, want deze heeft een andere maat. (Brede he ;))
 
Als je al een 140 band heb, hoef je geen andere te halen. 130 band wil ook nog wel eens passen ( denk aan stage 6 slick)

weet je dat zeker? want mijn aerox achtervelg is zo krom als een hopel daarom zat ik te denken aan dit snapje? al vast bedankt!
 
Hij is breder, dus meer contactoppervlak met het wegdek, dus meer grip.
Juist niet in bochten, de ronding aan de zijkanten is het zelfde. Je bent eerder iets uit balans in bochten als hij veel breder is dan je voorband.
 
is met sprinten een platte band (denk aan een autoband) niet beter qua grip?
je gaat toch geen bochten maken

evt een 2de velg voor bochtenwerk (moet je alleen ff wisselen)
 
denk dat het meer voor de looks is want niet veel sprinters hebben veel last van weelspin bij de doorsnee meetings ,,

is bijna nooit extreem warm of extreem koud dus wegdek is in prima staat natuurlijk als je met frame iod zit kun je er wel last van gaan krijgen denk ik

maar ik zou de kiesler velg meer voor de looks nemen grtzz ;)
 
die dingen zijn idd voor het zicht, het rijgedrag gaat denk ik alleen maar achteruit, hoe ronder (hoger) de band hoe beter voor bochten(tot een bepaalde hoogte uiteraard) , dit is een brede velg dus zal er ook niet echt een hele ronde band op zitten. en je hebt inderdaad ook meer weerstand!

tjap
 
Back
Top