vraagje over aprilia scooter

Hunter_[NL]

Well-Known Member
Hey ik heb een vraagje over een scooter die ik wil kopen maar ik weet niet hoe hij heet ik heb alleen een foto.
please maikl me op iwubben@casema.net als je me wilt hebben.
ik zou dan ook graag willen weten wat ie kost als hij 2dehands is.
 
Advertisement - register to remove this

Hunter_[NL]: Dan moet je eerst gaan kijken bij die gast en de motorische toestand bekijken, framenummer checken, evt. datatag, mijn broertje had alle gegevens van zijn 2dehands scooter laten nachecken. Kijken wat er allemaal mis mee is, bijv. elektrische start. Je moet ook effe een testritje maken als het kan, effe door de straat ofzo. Als je dan rijdt moet je effe het stuur los laten en je kan het aanvoelen of de voorvork dan krom is: Voel je de scooter rechtdoor gaan, dan is het goed, wijkt ie af naar links of rechts, dan is ie krom.
Kijk ook altijd naar de aankoopspapieren of die aanwezig zijn. Ook overnemen.
Vraag of je er ook nog extra's bijkrijgt, bijv. standaard uitlaat enzo. Makkelijk als je race uitlaat net in beslag is genomen. Heb je toch nog een uitlaat.
Let er ook op hoe de scooter verzekerd is: WA, WA + diefstal of WA + casco.
Als ie helemaal niet verzekerd is kan je er evt. minder voor vragen.
Vraag hoeveel hij ervoor wil hebben en probeer toch nog af te dingen. Kom dan met goeie argumenten als: Er zit bijna geen profiel meer op de banden, of hij is toch niet verzekerd enz enz.
Stel een koperscontract op. Dit houdt in: Jouw naam + adres, zijn naam + adres, naam + adres van getuige (iemand die erbij was). Handtekening van alledrie.
Model + bouwjaar scooter, kilometerstand.
Je moet ook zeg maar een korte verklaring af leggen erop, bijv: Hierbij verklaar ik, ....(naam verkoper) mijn scooter te verkopen voor een bedrag van f 1995,- (voorbeeld). Koper en verkoper gaan hier beide mee akkoord. Daaronder komen de handtekeningen. Namen en status (Koper, verkoper en getuige) erbij schrijven.
Dit moet je goed bewaren, want als de scooter toch gestolen blijkt te zijn kan jij bewijzen dat jij 'm niet gestolen heb en kan je de smeris doorverwijzen naar de verkoper.
Hopelijk heb je hier wat aan, anders heb ik het voor niets geschreven.
SUC-6!
 
Daantje heb helemaal gelijk.

Maar als het een kennis is ofzo waarvan je hem koopt hoeft niet per se alles natuurlijk. Of het moet een splinternieuwe scoot zijn, want die zijn nogal gewild jammer genoeg......

greetz kakelbont
 
Kabelbont: Ik zou toch maar alles doen voor de zekerheid, want je weet maar nooit tegenwoordig! Koperscontract, framenummer en aankoopspapieren zijn natuurlijk het belanrijkst.
 
Back
Top