Vraagje koppeling

NachtdwalerSR

N@CHTDWALER.
ik wou de Racekoppeling Stage6 Torque control Minarelli kopen voor mijn scooter, maar moet er dan nog wat bij, ik bedoel ik hoorde wat over koppelings huis en zulke dingen? of heb ik nu gewoon de complete koppeling in een x als ik deze aanschaf

het volgende wou ik er op hebben;

- racekoppeling stage6 torque control minarelli
S6-5017507g.jpg

- power one variateur minarelli
09po30g.jpg

- en een nieuwe v-snaar van dopler of weet ik het?

maar heb ik aan die stage 6 race koppeling dan alels compleet of moet ik dan nog iets er bij kopen ofzo? ik weet niet maar ik las ook iets over koppelingshuizen, luchthappers ?

en

mijn plan is om dit setupje te doen

- stage 6 50cc ac
- stage pro uitlaat
- 17,5 mm carb
en dan die koppeling en die vario, en vsnaartje

maar is deze koppeling niet te sterk, en is dit zo compleet of moet er nog dingen bijgekocht worden?

Advertisement - register to remove this

ja, die koppeling is gwn een goede koppeling, moet je niks speciaals voor bij kopen, kan je gwn in de plaats van je oude koppeling steken, plug&play.
Die vario is ook gewoon goed, zeker voor z'n prijs.

Een andere riem hoeft niet, tenzij je huidige aanzienlijke slijtage heeft.

Dit zal goed lopen op je setup, al zie ik nie meteen in waarom die koppeling, je zal er niet sneller door optrekken ofzo, hoogstens wat preciezer wegkomen.

die andere riem is mij geknapt:P haha.. ja iemand raade mij deze koppeling aan? als jij nog andere suggesties heb, die zijn welkom, maar ik bedoel als ik die had gekocht had ik dan gelijk het hele ding compleet? want hoor wel is over dat je dan apart koppelingshuis en rommel bij moest kopen.

groetjes

nee, die is gewoon compleet. Dus koppeling met trekveertjes erin.
Heeft dezelfde omvangsmaten als je originele koppeling, dus past gewoon in je koppelhuis en poulies e.d.
Let er wel op dat je een 107mm versie besteld (aangezien je SR uit 2003 ook 107 heeft)

Een andere zeer goeie koppeling is gewoon de malossi delta clutch voor zo'n 10 euro méér. Vind ik nog steeds de beste koppeling. Maar op jouw setup voldoet deze Stage6 ruimschoots. Eentje van Hebo of de malossi Fly clutch zullen het even goed doen op je setup voor minder € ;)

En ja als je riem geknapt is, kan je beter een andere kopen :P Merk doet er niet veel toe. Neem anders eentje van hebo ofzo voor 12 euri :)

Back