Vraagje euro-begrenzer

Status
Not open for further replies.

Tofman126

Aerox R
(ik had dit ook in het begrenzer topic kunnen plaatsen, maar aangezien ik snel antwoord nodig heb vanwege de betaling van de begrenzer leek het me slimmer om het hier snel te vragen)

Ik heb vorige week een euro begrenzer bestelt. Gemaakt op 45/50 voor me aerox die 90/95 op de teller gaat.

Inmiddels is de begrenzer geinstaleerd, alleen het optrekken met de begrenzer aan gaat heel sloom. Hij trekt een stuk langzamer op dan een normale std scooter. Hierover heb ik begrenzer gebelt, en hij vertelde mij dat dit normaal was en ik toch gewoon 0,4/0,5kw zou halen. De scooter komt op gegeven moment wel aan de 45km/h.

Maar het lijkt mij gewoon dat dit veelste veel opvalt. Vanwege het langzame optrekken.

Wat moet ik hier nu mee? Is mijn begrenzer niet goed afgestelt voor mijn setup. Of hoort het gewoon dat de eurobegrenzer langzaam optrekt.

Graag mensen met ervaring met de euro-begrenzer. Aangezien ik niet weet of ik hem zo wil houden, en wel 1 deze dagen de rekening moet betalen.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook zo'n euro-begrenzer en bij mij trekt hij ook wel redelijk wat slommer op met de begrenzer aan. Ik geloof ook dat dit normaal is, maar nu je het zegt moet dit eigenlijk wel heel erg opvallen! Mischien zou je de begrenzer op ongeveer 60 moeten laten zetten en dan trekt hij mischien wel wat beter op en valt het minder op!
 
Ravian said:
Ik heb ook zo'n euro-begrenzer en bij mij trekt hij ook wel redelijk wat slommer op met de begrenzer aan. Ik geloof ook dat dit normaal is, maar nu je het zegt moet dit eigenlijk wel heel erg opvallen! Mischien zou je de begrenzer op ongeveer 60 moeten laten zetten en dan trekt hij mischien wel wat beter op en valt het minder op!

Ja, zat ik zelf ook aan te denken.

Hoeveel kw scoor je dan met 60. Volgens mij kom je er dan toch nog steeds af zonder boete.

Maar hoe die nu trekt is gewoon te langzaam.

Heb ook inmiddels begrenzer een email gestuur, en misschien nog meer mensen met reacties?
 
Ik ben zelf nog nooit op de rollerbank geweest (gelukkig) dus ik zou niet weten hoeveel kw je dan ongeveer scoort, maar ik denk inderdaad niet dat je ervoor een boete zou krijgen ligt er net aan denk ik.
 
Ravian said:
Ik ben zelf nog nooit op de rollerbank geweest (gelukkig) dus ik zou niet weten hoeveel kw je dan ongeveer scoort, maar ik denk inderdaad niet dat je ervoor een boete zou krijgen ligt er net aan denk ik.

Laat hem dan denk op 55/60 afstellen. En volgens mij is de rollerbank boete tabel ook iets aangepast. En krijg je daarmee geen boete meer.

Wil alleen nog even van andere horen of zij ook last hebben van het langzaam optrekken...

Iemand?
 
buxy speed said:
je mag nu 0.8 kw hebben op rollerbank:D

wtf, is dit waar? dus mag je nu ook meer als 2.2 kw hebben?
offtopic;)

Tja..... de meeste scooters trekken met begrenzer niet snel op, en als je hem 60 laat lopen dan kom je aan 0.5 denks, ze meten het vermogen.
 
Dat heb ik ook, het is zobiezo beter als je scoot wel iets te hard loopt, want als hij normaal 90/95 loopt zal er vast wel een sneller uitlaatje ofzo onderhangen, of maakt hij igg een iets ander geluid..
Toen mijn scoot een maand ofzo geleden 60 (volgens de rollerbank) kreeg ik een boete van 45 euro.(met begrenzer aan) Ik denk dat ik nu geen boete krijg.
 
als je scooter er gewoon helemaal standaard uitziet dan maakt het natuurlijk niet uit als het erg opvalt dat ie veel trager is... je kunt gewoon zeggen dat ie heel slecht staat afgesteld en dat je binnenkort wel naar de dealer gaat...
mijn broer die had 0,2kw op roller :X daar werd verder ook niks van gezegt
 
Sieb. said:
als je scooter er gewoon helemaal standaard uitziet dan maakt het natuurlijk niet uit als het erg opvalt dat ie veel trager is... je kunt gewoon zeggen dat ie heel slecht staat afgesteld en dat je binnenkort wel naar de dealer gaat...
mijn broer die had 0,2kw op roller :X daar werd verder ook niks van gezegt

Misschien dat je er wel doorheen komt. Maar het lijkt me toch slimmer dat je scooter wel harder begrensd rijdt.

Wat kan ik nu het beste kiezen?

55-60 of 60-65.

En bevordert dit in snelheid van optrekken?
 
60/65.. 70 gaan ze zanikken :S:+

[edit]

Hier in de lekstreek.. (krant van de omgeving..) stond het bericht van..

Scooter met extreme snelheid aangehouden

kwam dus in getallen uitrollen, 73 km/h op de rollenbank.. :+

N00bs.. :)!
 
tot ze je scootertje op de rollenbank zette met begrenzer aan, Ej hij stotterd als een gek op top dit wordt een technisch onderzoekje....

wees gewoon een vent en accepteer gewoon dat je een boete krijgt als ze je pakken en je opgevoerd bent....
 
Bart@Sp said:
tot ze je scootertje op de rollenbank zette met begrenzer aan, Ej hij stotterd als een gek op top dit wordt een technisch onderzoekje....

wees gewoon een vent en accepteer gewoon dat je een boete krijgt als ze je pakken en je opgevoerd bent....

Boete kan nog wel, maar als je boven de 2 kw uitkomt....
Dat heb je liever niet denks.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top