Vraag voor collega, over omkeuren.

Stoyanov

Active Member
Mijn collega heeft een tweetakt kymco DJ snorbrommertje.
Hij is groos met dat ding, maar hij heeft tevens zoiets van "ik ga straks niet met een helm op mijn kop op een snorfiets zitten".
En daar geef ik hem gelijk in.

Hij wil te zijner tijd de scooter dus laten omkeuren naar bromscooter.
Zelf kwam hij met de theorie, van horen zeggen, via via, dat 1 en ander enkel kon plaatsvinden in Lelystad en dat het meer dan 200 euro zou moeten gaan kosten.
Ik geloof daar geen hol van.

Nou ben ik niet goed thuis in deze materie, dus ik heb hem gezegd dat ik de vraag zou posten op het scooterforum.
Bij deze....
 
Advertisement - register to remove this

Er zijn meer dan 15 keuringsstations en het kost iets meer dan €100,
dan komt er nog een gele kentekenplaat overheen, kosten mij niet bekend.
Zie RDW particulier omkeuren snor naar brom
Groet,
 
Zelf kwam hij met de theorie, van horen zeggen, via via, dat 1 en ander enkel kon plaatsvinden in Lelystad en dat het meer dan 200 euro zou moeten gaan kosten.
Ik geloof daar geen hol van.
daar had hij wel gelijk in, voor 2018 (?) was het alleen mogelijk om in Lelystad je scooter om te keuren, en dat koste toen ruim 200 euro.

nu kost het 108 euro incl kentekenbewijs, excl kenteken zelf (a 20 euro)
 
daar had hij wel gelijk in, voor 2018 (?) was het alleen mogelijk om in Lelystad je scooter om te keuren, en dat koste toen ruim 200 euro.

nu kost het 108 euro incl kentekenbewijs, excl kenteken zelf (a 20 euro)

Maar nou kan het dus wel zonder je naar Lelystad te moeten?
 
Geluid, remwerking, verlichting,
Maar ik begrijp je wel, zolang de scooter netjes is en alles werkt, is het idd appeltje eitje,
Groet,

Maar voor een snor en een brom gelden dezelfde eisen, het is raadzaam hem wat harder te laten lopen maar volgens mij hoeft dat niet eens. Ook ben je onschuldig aan het te hard laten lopen tot het tegendeel is bewezen, in deze situatie zou je moeten bewijzen dat je onschuldig bent van het te hard laten rijden van je scooter. Dat past niet in de logica van de rechtstaat.
Ik snap dat je langs moet komen voor het op kenteken zetten van een onbekende scooter maar dat je hiervoor langs moet komen is onlogisch.
 
Maar voor een snor en een brom gelden dezelfde eisen, het is raadzaam hem wat harder te laten lopen maar volgens mij hoeft dat niet eens. Ook ben je onschuldig aan het te hard laten lopen tot het tegendeel is bewezen, in deze situatie zou je moeten bewijzen dat je onschuldig bent van het te hard laten rijden van je scooter. Dat past niet in de logica van de rechtstaat.
Ik snap dat je langs moet komen voor het op kenteken zetten van een onbekende scooter maar dat je hiervoor langs moet komen is onlogisch.
Correct, echter een kenteken krijg je op het moment van omkeuren, niet als typegoedkeuring, dus keuren, en moet hij in orde zijn,
er wordt dus geschouwd op dít moment,
Groet,
 
Back
Top