vraag :s

My dreamz

Well-Known Member
hye,

ik ga dus een yamaha dt50x kopen.En vroeg me af of ik er een leovinci v6 zou opsteken.Ik ben van plan om enkele jaren met deze brom te rijden.
dus wat is het beste om hem zolang mogelijk te kunnen gebruiken ?

is er trouwens een legale begrenzer die je brom niet kapot maakt.


thx alvast.
 
Advertisement - register to remove this

V6 is IMO nog slechter dan een std uitlaat , ik vond het voor geen meter rijden ,er zijn zeker wel betere te koop als het gaat om prestaties..

maar meestal loopt de std uitlaat onbegrensd erg lekker ook , dus waarom duur doen ?
 
ok ..xD

maar met de originele te ontgrensen hoeveel loopt het dan

Grofweg 75-80 op de teller mits je een goede tandwielverhouding heb.
Vergeet niet de carburateur opnieuw af te stellen!!!Een grotere sproeier is in de meeste gevallen wel genoeg.
 
OK enkel nu in twijfel van

yamaha dt50x


Derbi Senda DRD X-Treme 50 SM 2011

--------------------------------------------------------
moeten tandwielene cht veranderen
 
Last edited:
OK enkel nu in twijfel van

yamaha dt50x


Derbi Senda DRD X-Treme 50 SM 2011

Doe wat je zelf wil. beide zijn goed.
Ik zou de yamaha nemen, want derbi's zijn in mijn ogen rijdende vibrators, je krijgt spontaan een trillanus van die dingen.

Voor de rest is het kwalitatief het zelfde, en het spul zal niet zo snel kapot gaan mits je alles goed bij houd.

MIsschien kun je op beide een testrit maken om te zien welke hets fijnste voor jouw is?
 
hye,

dus allebei het zelfde behalve yamaha is minder schokend

maar vind persoonlijk afwerking derbi mooier kwa benzine tankdop zit onder zatel met slotje bij yamaha zit er geen slot op ?
 
hye,

dus allebei het zelfde behalve yamaha is minder schokend

maar vind persoonlijk afwerking derbi mooier kwa benzine tankdop zit onder zatel met slotje bij yamaha zit er geen slot op ?

De yamaha trilt minder tijdens het rijden.

Ik weet niet of er bij yamaha een slot op zit, dat zal ik even moeten vragen aan een maat van me.

Ik zou als ik jou was op beide een testritje maken, en allebei even van dicht bij bekijken, dan kun je een goede keuze maken.
 
Dat gaat je met alletwee niet lukken... Ze hebben alletwee hun onderhoud nodig, en diverse onderdelen die slijten zullen vervangen moeten worden.
 
effe wat netter zetten,

hye,

wat kost het MEEST aan onderdelen vervangen,ik zou graag 6 jaar rijden met één van deze drie brommerkes.

yamaha dt50x

mbk booster


yamaha tzr
 
En daarop aanvullend zou ik je aan willen raden eens bij een scooter/bromfiets handelaar te gaan kijken. Wij zijn geen helderzienden.
 
ja , van een nieuwe brommer , daarvan kun je zeggen dat ie op het moment van testen goed is of niet , maar niet hoe lang iets mee gaat..

bij je oma misschien wel 30 jaar , bij jou misschien een half jaar...

dat kunnen wij jou echt niet voorspellen , daarvoor verwijs ik je naar Yomanda ofzo..
 
Om je maar eens een antwoord te geven met een beetje inhoud:

Een scooter heeft enkele voordelen watbetreft onderhoud denk hierbij aan de transmissie.
De ketting en tandwielen gaan bij schakelbrommers gemiddeld ongeveer 3000 km mee.
en je zult minimaal om de 500 km je ketting moeten smeren en spannen. als je dit zelf wil en kan doe is er geen probleem. maar zou je dit steeds door een dealer moeten laten doen zal dit uiteindelijk een kostbaar iets worden.
in vergelijk een transmissie van een scooter moet om de 6000 km nagezien worden en de vervangingsonderdelen zijn vaak iets minder duur.

Daarnaast zijn er nog wat praktische verschillen denk bijvoorbeeld aan: opbergruimte voor een slot of helm, bescherming van benen tegen weersinvloeden( regen/kou ).
Wat voor jou de beste beslissing is moet jij bedenken( schakelen blijft ook wel errug leuk!)
(Een tzr zou mijn voorkeur genieten omdat je dan nog achter een kuip weg kan kruipen,en je nog net een ketting slotje onder het zadel kwijt kan)

MVG jos koelewijn
 
Back
Top