vraag over velg-/bandenmaat

Roller452

New Member
Hallo,
Ik zoek een 2ehands voorvelg voor een agm strada met de bandenmaat van 110/70-17. Als ik online kijk zijn bijna alle velgen 17 inch, maar lang niet alle velgen hebben 110/70 als bandenmaat.
Mijn vraag is dan of elke velg van 17 inch met deze bandenmaat samen past of dat ik speciaal velgen met 110mm in de breedte moet zoeken (en/of met 70 er in). Dus, als ik bijvoorbeeld mijn band op een voorvelg van een tzr met 100/80-17 probeer te installeren, dat het dan werkt of dat de band dan te groot is?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Advertisement - register to remove this

110 is de breedte van je band, de 70 is het aantal procent van de breedte wat de band hoog is.

Dus waarschijnlijk zullen je banden wel passen. Maar is het niet belangrijker dat de velg die je wil kopen in je brommer past? Vanwege remschijf die wel in het midden van je remklauw moet komen en de centreer bussen aan beide kantenkomen te zitten
 
Dus als ik het goed begrijp zeg jij dat het qua velg-band niet echt uitmaakt, maar eerder de aansluiting van vork en wiel? Tja dat het erin past, daar had ik nog niet aan gedacht nee. Daar ga ik dan morgen misschien wat tijd aan besteden.
 
Ja zolang beide 17 inch zijn dan past het wel, het eerst nummer van de breedte kan best wat hoger of lager zijn. Als de afstand tussen beide vorkpoten hetzelfde is zal het vrij makkelijk passen maar bij een andere maat moet je kijken hoe je schijf uitkomt in de klauw
 
zo, na wat tijd heb ik toch besloten een echte strada voorvelg te nemen. Het was zoals jij zei wel moeilijk met die remschijf. Ben nog langs geweest bij iemand met een derbi wiel, die schijf was bijvoorbeeld te klein in diameter. Nou, het goede nieuws is dat ik de velg heb met wat extra onderdelen, want degene die de velg verkocht had nog meer onderdelen die ik nodig had. Ga ze dan deze week dr op zetten!20220222_220852.jpg
 
Back
Top