vraag over malossi sport70cc+ krukas

crosserke995

Well-Known Member
Vraagje, ik heb hier een malossi sport70cc, deze is te koop met of zonder cilinderkop. Maar als je een kit koopt zonder kop, plaatst men dan een originele 50cc kop op deze cilinder?

Dat gaat niet werken toch? Ik heb hier een hebo cilinderkop en een dr cilinderkop, beide 70cc, maakt het uit welke ik gebruik?

En ik heb een top performance krukas gekocht maar er zit in de drijfstang geen gaatje ter hoogte van het small end lager, dit dient voor smering toch? kan het geen kwaad zonder dat gaatje?

En is het normaal bij een nieuwe krukas dat de drijfstang nog niet heel soepel draait?
 
Advertisement - register to remove this

dat gaat zeker wel werken , nog sterker , andersom word het hoogstens minder!

de cilinders zijn meestal hoger , waardoor je met std kop kunt rijden , dus zet je er dan een andere kop op krijg je een veel grotere verbrandingskamer.

maar op zulke cilinders heb je er ook weinig aan om er een andere kop op te zetten ,ik heb het wel vaker gedaan ,cilinder afdraaien zodat de squish goed is en dan een 70cc kop erop , het verschil was niet te vernemen...

de drijfstang zal ingevet zijn oid , maar TP krukassen zijn ook niet echt wat , leuk voor vervanger voor std as ..

ik heb ze vaker stuk gezien na weinig km's ..
 
hm, niet echt een goede investering gedaan dus..

wat raad je aan van as, doppler, power1, zijn die beter van kwaliteit? ik zou niet willen dat het na paar 100km kapot loopt, al mn werk voor niks dan :)

cilinder zal ik wss verkopen en kijken voor een nieuwe DR70, maar vroeg me dus af welke kop er op moest. Zijn de kits die ze leveren van malossi met kop dan ook 50cc cilinderkoppen of met een kleinere inhoud? Of is dat dan een andere cilinder, nee toch?
 
doppler gebruik ik zelf veel ook ook vrij ruige setups , die heb ik nog nooit kapot gezien.

Powerone is ook zeer goed , Rito ook zeer goed!

wat betreft de malossi cilinder , lees even mijn vorige post...
 
Setup word beetje gewijzigd, komt een airsal T6 op en heb een nieuwe krukas van doppler besteld.

Nu nog een vraag, wat doet een stuffer in het membraan? Mengsel centreren in het membraan? Moet er altijd 1 in of kan het ook zonder? Wat zijn de voor/ nadelen?







Op mijn stuffer staat diameter 24mm, de carbu die erop komt is een Dell'orto 21mm, kan best zeker?

En iemand die de bus kan meten die eerst op de krukas moet bij een MHR05 vario?

Alvast bedankt
 
Back
Top