This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Vraag over koppelingmoer voor mina hor

Status
Not open for further replies.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Mensen

Vorige week vrijdag heb ik mn koppeling etc losgehaald en wou daarna de moer voor het huis weer aandraaien maar die draaide dus door, ik een nieuwe gehaald, ging wel erg strak, maar hij zat goed vast.

Vanmiddag merkte ik dat mn achterwiel half blokkeerde, mn koppeling was uit elkaar geklapt tijdens het rijden, ik dus die goed vastgezet met een nieuwe moer en het huis erweer op, moer er weer op en vast draaien, draait deze nieuwe moer dus weer dol, het draad van de moer bleef op de vertandingsas zitten net als de vorige keer.

Het draad van de as zelf lijkt nog gewoon in orde.

Hoe kan dit? Had ik de moer iets moeten invetten (de nieuwe)

Want ik zit er niet op te wachten om elke keer dat ik het spul loshaal een nieuwe moer te kopen

Hoor vast wat!

9||6

Ik kan die nog nergens vinden @ josdijkman:S

@ Stage 6 shop zie ik hem wel, maar dan icm een tandwiel, en dat is weer niet nodig, en stage 6 is ook onnodig duur lijkt me

Last edited:
Je wil gewoon een nieuwe 13-tands (schuin) primaire as hebben?
Zou ik ff op easyparts kijken als ik jou was.
*kijkt @ josdijkman*
daar hebben ze hem idd niet.

Oke, mn vader was vandaag al even bij dijkman geweest en zei dat een setje daar 70 euro kostte, ik zie ze op easyparts wel goedkoper, maar ik zie nog even.

Eerst even proberen om het draad op de as te repareren

Neem:

- Een handige vader

en

- Een smal scherp voorwerp(je), ik gebruikte een 3 hoekige vijl met hele kleine en scherpe kanten.

Dan een scherpe kant in het draad zetten en dan aan je band draaien, dit net zo lang doen tot dat het draad weer netjes is.

Als je draad echt flink verpoerd is gaat dit dus niet lukken, lijkt me

Waarschijnlijk stond zo'n V tandje heel iets scheef zodat ze niet netjes in elkaar draaiden. En daarna netjes met de hand + blokkeersleutel aandraaien (=

Hier een plaatje van zo'n asje (staat ook een tandwiel bij )

[ir]http://www.scootparts.nl/WebRoot/Scootpartsdb/Shops/Scootparts/46D9/5460/CEAB/F561/1BE2/3E94/B8AD/CCD2/malprimairas.jpg[/ir]

Status
Not open for further replies.