Vraag over blokophanging losmaken Aerox

MarcoNL

Member
Hoe kan ik de blokophanging van een Aerox los krijgen ?

Deze blokophanging buis is behoorlijk verroest en lijkt ook vast te zitten in het ophangings lager in het blok, ik heb een nieuwe blokophanging gekocht maar krijg deze verroeste ophanging er nu niet uit ..

Kan de ophanging wel draaien in het bloklager maar krijg m er niet uit

Ik heb de borg / seegering al wel los aan beide kanten van de ophangingsbuis

En hoe krijg ik vervolgens de nieuwe blokophanging lagers weer in het blok ?
 
Advertisement - register to remove this

Duidelijk, bedankt voor je antwoord .

Ik heb de ophanging doorgeslepen, vervolgens de lagers eruit kunnen tikken met een dop en verlengstuk .

Wat is de makkelijkste manier om nieuwe lagers in de ophanging te krijgen, en welke lagers moet ik hiervoor hebben ?
 
Heb de lagers er nu in zitten, ging makkelijk door lagers in vriezer te leggen , blok met een brander warm stoken en ze vallen er zo in .

Krijg alleen de ophangbus niet door de lagers nu..

Heb de nieuwe ophangbus wat opgeschuurd maar moet nogsteeds met een hamer die ophangbus erin tikken , iemand een idee hoe dit makkelijker kan ? Ik heb nu al 3 keer m'n lagers opnieuw erin moeten zetten omdat ik behoorlijk hard met een hamer op die ophangbus moet tikken, voordat die ophangbus een stukje in het lager gaat .
 
Je probeert toch niet te slaan met die 2 veerringetjes erop mag ik hopen he?
Deze volgorde moet je aanhouden:
Asje in de vriezer de nacht van te voren als ie er echt niet doorheen gaat. Maar lijkt me sterk als je lagers recht zitten gemonteerd. Dan je lagers in je blok. Vervolgens as door 1 lager schuiven dan doe je beide veerringetjes op de as zodat ze beetje halverwege zitten en je je as dus door je 2de lager kan schuiven. De veerringen moeten aan de binnenzijde van de lagers komen te zitten. Nu zou je dus 2 groefjes naast de lagers moeten zien voor je veerringen.

Geloof het of niet maar vervolgens gaan de veerringen in de groefjes. Dan zou het geheel goed moeten zitten. Kan weinig aan fout gaan eigenlijk. Dus hoe je al 3x je lagers kapot hebt gemept snap ik niet echt. Of je hebt gewoon een verkeerde maat lager....
 
Je probeert toch niet te slaan met die 2 veerringetjes erop mag ik hopen he?
Deze volgorde moet je aanhouden:
Asje in de vriezer de nacht van te voren als ie er echt niet doorheen gaat. Maar lijkt me sterk als je lagers recht zitten gemonteerd. Dan je lagers in je blok. Vervolgens as door 1 lager schuiven dan doe je beide veerringetjes op de as zodat ze beetje halverwege zitten en je je as dus door je 2de lager kan schuiven. De veerringen moeten aan de binnenzijde van de lagers komen te zitten. Nu zou je dus 2 groefjes naast de lagers moeten zien voor je veerringen.

Geloof het of niet maar vervolgens gaan de veerringen in de groefjes. Dan zou het geheel goed moeten zitten. Kan weinig aan fout gaan eigenlijk. Dus hoe je al 3x je lagers kapot hebt gemept snap ik niet echt. Of je hebt gewoon een verkeerde maat lager....
Seegerringetjes heb ik er wel af gehaald voordat ik de ophangbus door het lager probeer te schuiven.

De lagers en ophangbus welke ik heb zijn deze:


Ook deze lagers al geprobeerd :


Zal eens proberen die ophangbus een paar uur in de vriezer te gooien kijken of die dan makkelijker door het lager schuift..

Dacht eerlijk gezegd dat de ophangbus heel makkelijk door de lager pastte, heb die nog niet eerder vervangen namelijk maar dat valt nog wel tegen, terwijl als ik je uitleg zo lees dit heel makkelijk moet gaan
 
Back
Top